Mint már oly sokszor idén, szeptemberben is a Boeing zárta erősebben a hónapot az átadások és a rendelések terén is. Toulouse-ban az éves teljesítés is veszélyben van, de azért vannak jó jelek is.
Rendelések
A szerződések begyűjtése terén az Airbus korábban kétszer is hatalmasat bukott, a szeptember most náluk is jó ütemben zajlott. Összesen 54 gépre érkezett megrendelésük, köztük a United tízdarabos A350-900-as rendelése és a Cathay Pacific 32 darabos Airbus A321neo rendelése.
Az Airbus egy évvel korábban 49 gépre talált vevőt.
A Boeing adatsorai szerint 70 polgári gép gyártására kötöttek szerződést az év kilencedik hónapjában. Kiemelkedik ezek közül egy meg nem nevezett ügyfél 50 darab 737 MAX-ra szóló rendelése, illetve az Aeroflot kért hat darab 777-300ER-t.
Tavaly ugyanilyenkor jóval kevesebb, 55 gépet értékesítettek.
Az év eddigi részében lemondások nélkül 319, a Boeing pedig 548 gépet értékesített. Egy évvel korábban Toulouse 566, Everett pedig 460 gépre kötött szerződést.
Átadások
Semmi eget rengető újdonság nem történt ebben a szegmensben, ahogy mindig, a Boeing az átadások terén magabiztosan őrzi fölényét. Szeptemberben az Airbus 54 gépet szállított le, köztük 7-7 darab A330-ast és A350-est, és egyetlen A380-ast. A többit a keskenytörzsűek tették ki, a Wizz Air is kapott egy újabb A321ceót.
A Boeing ezzel szemben 78 gépet adott át: 11 Dreamliner, 6 darab triplahetes és 3 Jumbo is elrepülhetett a gyártás helyszínéről. A legtöbb gépet, kilencet a Southwest vett át.
A harmadik negyedév végéig az Airbus 454, a Boeing pont százzal több, 554 gépet gyártott le és adott át üzemeltetésre. Ez nagyon nagy különbség, bár az Airbus még szűkítheti az ollót, mivel a Pratt & Whitney elkezdett új gépekbe is hajtóműveket szállítani.
Tavaly a kilencedik hónapban az Airbus 61, a Boeing 72 gép gyártásával végzett, míg az január-szeptemberi időszakban a európai gyártó 462, amerikai riválisa pedig 563 repülőt adott át üzemeltetésre.