Jó ütemben halad a brit üzemelési engedély megszerzése felé a Wizz Air UK, a lutoni bázis három repülőgéppel kezd jövő tavasszal. Mint Váradi József vezérigazgató elmondta, a leányvállalat flottáját 2020-ra hétgépesre növelik majd.
Az első félév pénzügyi eredményeiről tartott beszámolón Váradi József, a Wizz Air vezére nyilatkozott az Egyesült Királyságban megalapított leánycégükről is. A ch-aviation.com portál cikke szerint az igazgató elmondta, hogy 2018 márciusában három géppel és száztíz alkalmazottal kezdi meg a működését a Wizz Air UK, és jó úton haladnak afelé, hogy időben megszerezzék a brit üzemelési engedélyt (AOC).
Mint megírtuk, nemrég jelentette be a holding, hogy a Brexit miatt leánycéget alapítottak az Egyesült Királyságban. A már működő London-Luton bázison üzemel majd a vállalat.
A következő években fokozatos fejlesztést terveznek, a Wizz Air UK flottája 2019-ben már öt gépet számlál majd, 2020-ra pedig hetet.
Arról a vezérigazgató most sem tett említést, hogy A320-asok vagy A321-esek kerülnek a leánycéghez, ahogy arról sem, hogy a gyárból érkező új Airbus-gépek, vagy meglévők kerülnek-e ide.
Váradi azt is közölte, hogy természetesen figyelik a Brexit körüli fejleményeket, és azok szerint változhat az üzleti tervük. Szólt arról is, hogy bár a legfőbb szempont a brit piacon maradás az Egyesült Királyság unióból való távozása után is, emellett szeretnék kihasználni az ország légiközlekedésében esetleg bekövetkező további konszolidációt – azaz vélhetően a további csődöket.
Amint arról beszámoltunk piaci hírek alapján, a Wizz Air élénken érdeklődik a csődbe ment Monarch Airlines lutoni résidői iránt is, ezt most Váradi is elismerte. Mivel azonban a bírósági döntés szerint a Monarch már nem rendelkezhet ezekkel, a leállt cég fellebbezni készül, így a helyzet tisztázásáig az egyébként a résidőkért sorban álló légitársaságoknak várniuk kell.