Végrehajtotta első felszállását a kínai gyártású óriás-hidroplán, az AVIC AG600-as prototípusa. A 37 méter hosszú és 38,8 méteres szárnyfesztávolsággal rendelkező amfíbia paramétereit tekintve, nemzetközi összehasonlításban bőven csúcstartó. A repülőgép méretei leginkább egy Boeing 737-eshez hasonlíthatók.
A repülőgépet erdő- és bozóttüzek oltása mellett tengeri kutató- és mentőexpedíciókban tudják majd használni az üzemeltetők.
A hagyományos repülőgépekhez hasonló szárazföldi bevetéseken túl képes olyan vízterületekről felszállni és olyanokra leszállni, amelyek legalább 1500 méter hosszúak, 200 méter szélesek és 2,5 méter mélyek.
Az AG600-as maximális felszálló tömege 53,5 tonna, hatótávolsága 5 500 kilométer, maximális utazósebessége 570 kilométer óránként. Az AG600-as négy, turbólégcsavaros hajtóművel rendelkezik, vállszárnyas kivitelben, T-alakú vezérsíkkal készül.
Amint arról korábban beszámoltunk, a szakemberek dicsérik kiváló manőverező képességét, viszonylag nagy kutatási hatókörét és megjegyzik: távoli tengeri területekről akár 50 ember egyidejű mentésére, szállítására képes.
Az elsősorban vészhelyzetekre konstruált légi jármű 12 tonna vizet tud befogadni 20 másodperc alatt és akár 370 tonna víz szállítására képes egy tankolással.
“Az AG600-as olyan, mint egy hajó, amelyik repülni is tud” – állapította meg Huang Ling-caj, a repülőgép vezető tervezője a Hszinhua hírügynökségnek.
Az AG600-as hét év kutatómunkájának az eredménye; 70 repülőgépalkatrész-gyártó, több kutatócsoport és 20 tartomány, illetve város több mint 150 intézete dolgozott rajta. A fejlesztéséhez és gyártásához szükséges engedélyeket 2009-ben adták meg.