Code-share megállapodást kötött az egyesült államokbeli Frontier és a mexikói Volaris. Mintegy húsz járatot érint majd az egyezmény, az ilyesmi ritkaságszámba megy két ultrafapados között. 

A mexikói fapados eddig is sok járatot működtetett az USÁ-ba (Fotó: Airbus)

Ha a hatósági jóváhagyás is megérkezik, tavasztól érvénybe lép az egyesült államokbeli Frontier és a mexikói Volaris közötti code-share egyezmény – írja a flightglobal.com portál. A két cég mintegy húsz útvonalon veszi fel majd a másik IATA-kódját (Frontier: F9, Volaris: Y4).

A tervek szerint akár nyolcvan új járat is létrejöhet az Egyesült Államok és Mexikó között a jövőben.

Mint ismeretes, a Frontier tulajdonosa az Indigo Partners befektetési cég, amely részvényes a Volarisban is (nem mellesleg pedig a magyar gyökerű Wizzairben úgyszintén – a szerk.).

A Frontier jelenleg három mexikói városba közlekedik, Cancun, Los Cabos és Puerto Vallarta szerepel a térképén. A Volaris pedig több mint húsz egyesült államokbeli városba üzemeltet járatot, köztük a Frontier denveri központjába is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Két ultrafapados között ilyen egyezmény ritkaságszámba megy, a Ryanair például hagyományos, hálózatos légitársaságok járatára hord rá (lényegében az Aer Lingus is ennek számít, bár sok helyütt fapadosként tartják számon), a kelet-ázsiai Value Alliance pedig nem ultrafapadosokat tömörít.

Fotó: AIRportal.hu

Mindkét légitársaság flottájában az Airbus A320-as típuscsaládjába tartozó gépek találhatók, és mindketten az új generációs A320neo első üzemeltetői között vannak.

Amint arról beszámoltunk, az Indigo Partners vezetésével tavaly megkötött gigantikus szerződés értelmében számos A320neo-típuscsaládba tartozó gépet vehetnek majd át. A Wizzairt is érintő beszerzés részeként a Frontier flottájába 100 darab A320neo és 34 A321neo, a Volarishoz pedig 46 A320neo és szintén 34 A321neo érkezik.