Bár az Air Berlin egykori osztrák leányvállalatát, a Nikit nem sikerült megszereznie, az International Airlines Group mégis terjeszkedni kíván az osztrák piacon.

Fotó: AIRportal.hu

A British Airwayst, az Iberiát, az Aer Lingust, és a Vuelinget tulajdonló csoport azt tervezi hogy egyik már általa tulajdonolt légitársaságot küldi harcba az eddig számára kiaknázatlan piacon és organikusan, saját erőből próbálnak piacot szerezni a korábbi sikertelen akvizíciós törekvés helyett.

Arról még nem született döntés, hogy az IAG légitársaságok közül melyik veszi majd fel a kesztyűt Ausztriában, de több mint valószínű, hogy a low-cost Vueling lesz majd a befutó, amely már jelenleg is üzemeltet járatot Bécs és Barcelona között – írja a CH Aviation.

A brit cégcsoport vezetője, Willie Walsh megerősítette, hogy két-három éven belül low-cost üzleti modellben működő hosszútávú járatokat is szeretne indítani Bécsből a tengerentúlra. Ezeket a járatokat a LEVEL üzemeltetné, ahogy azt a Niki-üzlet befuccsolása előtt már meglebegtették.

A LEVEL flottája 2022-re már harminc gépnél is nagyobbra nő az IAG tervei szerint.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Schwechaton is megjelenhet az IAG interkontinentális diszkontja (Fotó: Level)

Erős diszkont verseny kezdődik a bécsi reptéren

Amennyiben tavaly decemberben az IAG 37 millió eurós vételi ajánlata lett volna a befutó a csődeljárás alatt álló Nikire, a cég gépeit és egyéb tevékenységeit fokozatosan integrálták volna a spanyol Vuelingbe.

Azonban, mint arról lapunk is beszámolt, Niki Lauda, egykori Formula 1 versenyző is bejelentkezett egykori légitársaságára, és felül licitálva a briteket, 45 millió euróért vásárolta vissza a céget. A jelenlegi tervek szerint a cég Laudamotion néven, megmaradt tizenöt repülőgépével március végén kezdi majd meg újra a működését.

A Wizz Air éppen a napokban jelentette be, hogy ötgépesre bővíti a bécsi repülőtéren állomásozó flottáját és kilenc újabb útvonallal szélesíti a Schwechat reptérről elérhető kínálatát, így az osztrák főváros repteréről induló utasok már 27 útvonalon 21 európai országba repülhetnek 2019 tavaszától.

Az Air Berlin megszűnésével a Lufthansa diszkont leányvállalata a Eurowings és az angol easyJet is erősíti pozícióit az osztrák fővárosban, így az Austrian Airlines fő bázisán látszik kibontakozni a diszkont-forradalom következő epizódja.