A légikikötő déli részén kialakítandó új, 3-as terminál nulladik üteme 2020-tól már utasokat fogadhat Frankfurtban, hamarosan kezdődhet ugyanis az építése. Eközben kihirdették a meglévő termináloktól ide vezető automata vonatra kiírt tender eredményét is, az 5,6 kilométeres új vonalat az idény nyáron kezdik építeni és öt év múlva lesz kész.
Tartja magát a menetrendhez a Frankfurti Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője, a napokban bejelentették, hogy áprilisban szerződést köthetnek a déli részen felépítendő, fapadosoknak szánt móló építésére – írja az aero.de portál.
A leendő 3-as terminál nulladik ütemeként 200 millió euróból (62 milliárd forint) kialakítandó G mólót így a terv szerinti 2020-ban már tényleg használhatnák is az utasok.
Mint arról tavaly beszámoltunk, az egykori katonai zóna helyén felépítendő 3-as terminál előhírnöke volna ez az építmény, először 4-5 milliós utasforgalomra lenne alkalmas, majd fokozatosan 7 millióra növelnék a kapacitását.
Erre azért van szükség, mert egymás után jelennek meg a diszkont légitársaságok a frankfurti reptéren: a Wizzair, a Ryanair és az Easyjet is közölte, hogy járatokat nyit a korábban drágának tartott légikikötőben.
Ezzel párhuzamosan, 3 milliárd euróból 2023-ra készülne el a 3-as terminál, amely további két mólóval, huszonnégy utashíddal mintegy 14 millió utas kiszolgálására lesz alkalmas.
Előhírnökként a területen egy ideje már készen állnak és használatban is vannak repülőgép-állóhelyek, a mélyépítés egy részével pedig nemrég végeztek, a magasépítést az idén szeptemberben kezdenék.
Azért, hogy a regionális és távolsági vonatokkal a meglévő 1-es és 2-es terminálnál lévő állomásra érkező, valamint az innen átszálló utasok kényelmesen és gyorsan elérjék a légvonalban 2,6 kilométerre lévő új épületegyüttest, kialakítanak egy újabb Skyline-vonalat is.
Az automata, vezető nélküli szerelvények a futópályák megkerülése miatt 5,6 kilométeres utat tesznek majd meg, ha 2023-ra elkészül a vonal, részben magasvasútként, részben a föld felszínén.
A megvalósításra kiírt tender eredményét szintén a minap hirdette ki a reptérüzemeltető, az aerotelegraph.com portál híre szerint a Siemens, a Max Bögl építési vállalat és a vasútüzemeltető Keolis által alkotott konzorcium nyerte el a megbízást. A 300 millió eurós projektet szintén az idény nyáron kezdik el.
Korábban felmerült, hogy a meglévő Skyline-vonalat hosszabbítsák meg, az 1-es és 2-es termináltól a 3-asig.
Azonban a reptérüzemeltető most közölte, hogy a vizsgálatok arra jutottak: mivel a jelenlegi vonal a jelenlegi két terminál között átszálló utasokat szolgálja ki, kapacitásproblémák lennének a meghosszabbítás után. Ezért inkább egy önálló, de a 2-es terminálnál átszállási kapcsolattal rendelkező új vonal mellett döntöttek.
Óránként négyezer utast lesznek képesek szállítani a szerelvények, amelyek két percenként járnak majd, 80 kilométeres óránkénti legnagyobb sebességgel, a két végállomás között nyolc perc lesz a menetidő.