Prediktív karbantartást vezet be az easyJet az Airbusszal közösen azért, hogy rövidüljön a karbantartás miatt üzemen kívül töltött idő és jobban szervezhetőek legyenek a beavatkozások.
Az MRO Network azt írta, az Airbus szeretné tovább bővíteni jelenlétét a másodlagos piacon, ezért is fontos mérföldkő, hogy az easyJet mintegy 300 gépére aláírták a prediktív karbantartásról szóló megállapodást.
A Skywise elnevezésű technológiának köszönhetően az easyJet mérnökei képesek lesznek előre megjósolni egy műszaki probléma bekövetkeztét, alkatrész meghibásodását és fel tudnak készülni a karbantartásra. A feladatot az easyJet külső szakemberek bevonásával végzi, mivel a gépek karbantartását az angol fapados társaság kiszervezte: Gatwickben a Lufthansa Technik és az AJ Walter is nyújt nekik szolgáltatást. Ezek a cégek valószínűleg a prediktív karbantartás három éves bevezető periódusában is részt vesznek majd.
Johan Lundgren, az easyJet vezérigazgatója azt mondta, a Skywise teljesen át fogja alakítani a karbantartási tevékenységüket, a hosszútávú cél pedig az, hogy ne legyen műszaki probléma miatti késés a hálózatban. A technológiát azonban emellett arra is felhasználják, hogy gondosan megtervezzék a karbantartást.
A Skywise segítségével ugyanis egy 15 éves A320-as Airbus minden egyes karbantartási feladatát előre be tudják tervezni, így mire a gép a hangárba ér a légitársaság már berendelheti a javításhoz szükséges alkatrészeket, és beütemezheti a feladatokat. Ehhez egy FOMAX nevű, a Rockwell Collins légiipari cég által gyártott műszer telepítésére van szükség, amely az eddiginál hatvanszor több adatot rögzít és küld a központba repülés közben.
A rendszert a 2018-ban és az után érkező repülőgépekbe már a gyárban beszerelik, a már meglévő gépekre pedig 2019 nyaráig telepítik.