Fapados economy-t vezet be a Lufthansa-csoport az észak-amerikai járatokon, emellett az élesedő verseny miatt kampányt indít Magyarországon az amerikai célállomásokról.
A német légitársasági csoport a fapadosítás jegyében találta ki az „Economy Light” áraktegóriát, amellyel nem kimondva azokat az árérzékeny, vagy csak hosszú hétvégére kiruccanó utasokat akarnák megcélozni, akik egyébként fapados társasággal utaznának.
A Light díjcsomagban ugyanis csak kézipoggyász van, annak mérete pedig nem tér el a korábban megszokottól: továbbra is 55x40x23 centis, és legfeljebb 8 kilogramm súlyú kézipoggyászt lehet felvinni a fedélzetre. Tapasztalatunk szerint ennek (főleg a súlyhatár) betartását az Egyesült Államokban egyre szigorúbban ellenőrzik nem csak a check-in pultnál, de a kapunál is.
Az utasok emellé természetesen vásárolhatnak újabb, feladni kívánt poggyászt, és ülőhelyet is választhatnak, de utóbbiért is fizetni kell, ha nem a becheckolás idején választanak helyet.
A fedélzeti ellátás azonban továbbra is térítésmentesen jár az Economy „Light” jegyet vásárló utasoknak is, illetve az út után a Miles and More törzsutasprogramban begyűjthetőek a státusz ás bónusz mérföldek.
A tarifa a lufthansa, a Swiss, az Austrian és a Brussels Airlines járatain idén nyártól foglalható az észak-amerikai célállomások esetében.
A Lufthansa tavaly október óta tesztelte a Light díjszabást néhány kiválasztott útvonalon Skandinávia és Észak-Amerika között, de az európai járathálózaton már 2015-ben bevezették ezt a jegyárkategóriát.
A Budapest és Észak-Amerika közötti új kapcsolatok már akkor megélénkítették a piacot, amikor a LOT és az American Airlines bejelentette járatnyitási szándékát. Ezek már el is indultak, éppen ezért a Lufthansa úgy döntött, május 24-től a Magyarországon futó marketing és pr kampányával az amerikai hálózatára fókuszál és nyereményjátékot indít.
A Lufthansa közlése szerint 2017-ben 37,5 százalékos piaci részesedést ért el a Budapest és az USA, illetve Kanada közötti útvonalakon. A Lufthansa légitársaság hetente 283 járatot üzemeltet a két ország 23 célállomására. A magyar utasok csak New Yorkba napi 11 kapcsolat közül választhatnak és Budapesten kívül akár Debrecenből is indulhatnak.