Folytatódott a Boeing menetelése az Airbusszal szemben a rendelések és átadások „versenyében”, az ötödik hónapban mindkét szegmensben jobban teljesítettek az amerikaiak, mint az európaiak.

Az év ötödik hónapjában az Airbus 34 gépre gyűjtött be megrendelést, de a legnagyobb szerződés megkötőjének kiléte egyelőre nem ismert. A titokzatos ismeretlen 15 darab A350-900-ast rendelt a toulouse-i központú társaságtól. Ezen kívül – mint ahogy azt korábban megírtuk – a Lufthansa rendelt be 3 darab A320ceót, illetve 6 darab A320neót.

A Lufthansa D-AIND lajstromú Airbus A320neója Budapesten. Fotó: AIRportal.hu

Az év eddigi részében az európai társaság a lemondásokat nem számolva 161 gépet adott el, ez 47 százalékkal több, mint egy évvel korábban, amikor 110 repülőt sikerült értékesíteni.

A Boeing ezzel szemben kerek 40 darab gépre talált vevőt, 27 gép vevője azonban egyelőre ismeretlen. Akikről tudunk: 9-es Dreamlinerből hármat kért a BOC Aviation kínai lízingcég, illetve hatot a Qantas, a Swiss két triplahetesre adott rendelést, a Lufthansa Cargo pedig egy áruszállító triplahetest vett fel a rendelési listába.

A január-májusi időszakban az amerikaiak 376 gépre kaptak megrendelést, ez 69 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Összesítésben tehát az eladásoknál úgy néz ki a helyzet, hogy Airbus vs Boeing: 161-376

Az átadások terén az Airbus a szokásoknak megfelelően kicsit lustább volt, mint amerikai társa, a toulouse-i és hamburgi gyárakból összesen 48 gép távozott a légitársaságokhoz. Ebből hét volt A350-es, Superjumboból egy sem készült, A330-asból pedig két darab látott napvilágot. A többit az A320-as család tette ki, köztük a Wizz Air századik gépe.

Ebben az évben az Airbus eddig 223 repülőgépet adott át üzemeltetésre a légitársaságoknak, amely 7 százalékos csökkenés a tavalyi 232-höz képest.

Az Airbus alacsonyabb átadási számainak hátterében első sorban az új generációs hajtóművekkel felszerelt, A320neo keskenytörzsű típuscsalád hajtóműveinek műszaki problémái, és a hajtóműgyártók lassabb szállításai állnak. Amint arról korábban beszámoltunk, az Airbus üzemeiben hamarosan eléri a százat azon A320neo családba tartozó, elkészült gépek száma, amelyeket egyelőre nem tudnak átadni az üzemeltetőknek a hajtóműgyártók hibájából.

Újabb 10-es Dreamlinerrel lett gazdagabb a Singapore Airlines. (Fotó: Boeing)

A Boeing rentoni, everetti és charlotte-i üzemei 68 gépet termeltek ki magukból, ebből 13 Dreamliner, 6 triplahetes, kettő 767-es, 47 pedig 737-es volt. Az év eddigi részében a Boeing 296 gép gyártásával végzett, 6,8 százalékkal többel, mint tavaly ugyanebben az időszaban.

Az átadásokat tekintve tehát eddig az állás: Airbus vs Boeing: 223-296