Új, vékonyabb, de az ígéretek szerint az utasok számára komfortosabb ülésekkel szereli fel transzatlanti útvonalain repülő Boeing 737 MAX-eit a Norwegian.
A norvég gyökerű low-cost légitársaság nemrég vette át az első, új kabinkialakítással rendelkező, EI-FYH lajstromjelű 737 MAX 8-asát.
A cég szerint az új ülések bár vékonyabbak, az utasok komfortérzete mégis jobb lesz a hosszabb utak során, és az ülések közötti hely is növekedett, így a magasabb utasok is kényelmesebben érezhetik magukat.
Az új, RECARO 3710C típusjelzésű ülések az előző generációs változatokhoz képest 1-10 kilogrammal könnyebbek, vagyis a repülőgépek önsúlya közel két tonnával is csökkenthető, ami jelentős üzemanyag-megtakarítást eredményez.
Az új székezést a tervek szerint nem csak az újabb 737 MAX-eken vezeti be a Norwegian, hanem a már korábban átvett példányokat is újraszékezik majd.
A fejlesztés mellett alig egy évvel a típus transzatlanti útvonalakon való forgalomba állítása után döntött a diszkont cég.
A nyolc gépes MAX-flottából jelenleg két példány, az EI-FYG és -FYH lajstromjelű repül az új ülésekkel, de azokat még idén a géppark többi tagjára is felszerelik, az idén érkező további tíz gépen pedig már eleve ilyen ülések lesznek.