Úgy döntött az Egyesült Államok nemzetközi kereskedelmi bizottsága (ITC), hogy a Bombardier szerintük is irreális kedvezménnyel szerezte meg a Delta megrendelését a CS100-asaira. A Boeing által benyújtott panasz ügyében most a kereskedelmi minisztérium vizsgálata következik, de a kanadai gyártó reméli, hogy belátják, alaptalan a vád.

Látványrajz a Delta egyik leendő CS100-asáról, a vita kiváltó okáról (Forrás:Bombardier) | © AIRportal.hu

Látványrajz a Delta egyik leendő CS100-asáról, a vita kiváltó okáról (Forrás:Bombardier)

“Megalapozott jelek utalnak” az Egyesült Államok nemzetközi kereskedelmi bizottsága, az ITC szerint arra, hogy a Bombardier irreálisan alacsony árral nyerte meg a Delta-megrendelést hetvenöt CS100-asra – közölte a testület a flightglobal.com szerint.

Amint arról az AIRportal.hu is beszámolt, a Boeing nyújtott be panaszt, mondván, hogy szerinte alig húszmillió USA-dollárért adta el a gépek darabját a kanadai gyártó, holott a gyártási költsége információik szerint 33 millió körül lehet. Ezt szerintük egy 2,5 milliárd dolláros állami segítség – illegális támogatás – tette lehetővé.

A bizottság döntése értelmében az USA kereskedelmi minisztériuma folytatja a vizsgálódást, hogy tényleg megsértette-e a kanadai gyár az előírásokat, július 21. és október 4. körül várhatók döntések.

Ahogyan a bizottság előtt is, úgy a közleményében most is tagadta a vádakat a Bombardier. Mint hangsúlyozzák, bíznak abban, hogy a most elkezdődő részletes vizsgálat igazolja majd, hogy a Boeing vádjai megalapozatlanok.

Hirdetés

A május végi bizottsági meghallgatáson, amint arról beszámoltunk, a Boeing különös érvelést adott elő az ülőhelyszámokat illetően. Szerintük a CS100-as rontotta a 737-700-as és MAX 7-es esélyeit, főleg ha dömpingáron kínálják. A Bombardier, sőt maga az ügyfél, a Delta is cáfolta ezt, hangsúlyozva, hogy szóba sem jöhetett a 126-138 férőhelyes Boeing-gyártmány a 108 üléses Bombardier ellenében, hiszen más feladatot lát el a két típus. Emellett a nem részletezett kedvezmény ügyében arra is hivatkoztak, hogy az első üzemeltetők gyakran kapnak nagymértékű árelőnyt, hiszen egy még alig kipróbált repülőgépet fognak üzemeltetni.

Hirdetés