A francia Dassault repülőgépgyártó is beszáll az egyik leányvállalatán keresztül a denveri Boom Techonology szuperszonikus utasszállító kifejlesztését célzó projektjébe.
A francia repülőgépgyártó vállalat Dassault Systèmes nevű, műszaki és látványtervezési, valamint karbantartási menedzsmentszoftvereket fejlesztő cégével kötött partnerséget az amerikai startup repülőgépgyártó – írja az Arabian Aerospace.
A denveri cég a francai fejlesztésű 3DExperience nevű szoftvert használja majd a hangsebesség kétszeresének elérésére képes utasszállítójának tervezési és engedélyeztetési munkálataiban.
A legmodernebb eljárásoknak köszönhetően a fejlesztési költségek jelentősen csökkenhetnek, és az első prototípusig felére csökkenhet a szükséges idő is.
A Boom Technology reményei szerint a leendő típus forradalmasítja a ma ismert hosszútávú légi utazást, a víziók valósággá válásához azonban jól használható, sokoldalú szoftverekre van szükség, amelyekkel a Boom Technology, startup cég révén, nem rendelkezik.
A Dassault Systèmes rendszere könnyen és gyorsan integrálható bármilyen vállalati környezetbe, és a projekt befejezéséig várhatóan több száz szakember dolgozik majd vele.
A 3DExperience az egyedi megoldások létrehozása mellett lehetővé teszi számukra, hogy az XB-1 „Baby Boom” technológiademonstrátorral szerzett tapasztalatokat könnyebben átültessék a végleges tervezésébe.
A legnagyobb cégek állnak a projektek mögé
Amint arról lapunk is beszámolt, a polgári szuperszonikus repülés újjáélesztésén dolgozó cégek projektjei mögé a legnagyobb légitársaságok és repülőgépgyártók sorakoznak fel támogatóként.
A Google-t, az Airbnb-t és más sikeres vállalatokat indulásuk után támogató, kockázati tőkét nyújtó befektetők mellett a Boom mögé a Japan Air Lines (JAL) is odaállt, a cég akár indító légitársasága is lenne az Overtrue elnevezésű gépnek, amelyből 20 darabra opciós szerződése is van előrendelési megállapodásként.
Emellett a Qatar Airways vezérigazgatója tavaly bejelentette, ha sikerül egyértelmű és reálisan megvalósítható választ találni a hajtómű kérdésére, akkor rendelnének a gépből, és támogatnák is a fejlesztést.
Ezt idáig csak az XB-1-es esetében sikerült megvalósítani, amelybe General Electric J85-15-ös erőforrás kerül. Ez a hajtómű azonban semmilyen formában nem alkalmas a kereskedelmi típuson való üzemelésre.
Nem áll rosszul ugyanakkor a Boom számára talán legnagyobb konkurenciát jelentő Aerion sem, a céggel február elején kötött együttműködési megállapodást a Boeing.
A chicagói gyártó a stratégiai partnerség részeként amellett, hogy jelentős összeggel támogatja, be is kapcsolódik a nemrég elindult részletes tervezési folyamatba, később pedig a gyártásban, a tesztelésben, és az értékesítésben is részt vesz.