A dubaji repülőtér futópályájának felújítása is jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy az Emirates az első pénzügyi félévében a tavalyi azonos időszakhoz képest csaknem négyszeresére növelje nyereségét.
Egy hasonló lépésnek, mint amit a dubaji repülőtér tett (a kettőből egy futópályát felújítás miatt 45 napra lezártak), nem nagyon szoktak örülni a légitársaságok, mert vissza kell vágni a kapacitásokat. Ez az Emirates esetében sem volt másként, viszont a társaság könyvelésére látszólag rendkívül jó hatással volt a dolog.
A kapacitásokat a társaság a szeptember 30-án végződött első pénzügyi félévben 5 százalékkal fogta vissza kényszerből, az értékesített utaskilométerben mért teljesítmény 2 százalékkal csökkent, ugyanannyival, mint az utasforgalom, amely így 29,6 millió volt. A kevesebb járatnak azonban volt pozitív hozadéka is: 78,8 százalékról 81,1 százalékra javult az átlagos töltöttség, és ezzel elérte az európai nagy légitársaságok átlagát.
A kevesebb járat ugyan 3 százalékos mérséklődést okozott az árbevételben, ugyanakkor a kiadási oldalon jelentős megtakarítás keletkezett: 8 százalékkal csökkent a teljes költségszint.
Kerozinra például 13 százalékkal kevesebbet költött a dubaji légitársaság, miközben az európai cégek hasonló mértékű emelkedésről adtak számot.
Mindezek együttes hatására az Emirates adózott nyeresége 282 százalékkal nőtt a tavalyi első félévhez képest, és 235 millió USA-dollárt tett ki, ami a tavalyi azonos időszak profitjának csaknem négyszerese.
Ebben az időszakban a dubaji társaság három új Airbus A380-ast vett át és további három érkezése várható jövő év március végéig. Hat öregebb gép hagyta el a flottát és másik kettőt is kivonnak 2020. március 31-ig, a pénzügyi év végéig. A hálózatot két új járattal (Dubaj-Bangkok-Phnom Penh és Dubaj-Porto toldották meg, így a globális hálózat 84 ország 158 célállomását tartalmazza, a flotta mérete 267 repülőgép volt.