Átvette első Sharkletes Airbus A321 típusú utasszállító repülőgépét a Finnair. A finn nemzeti légitársaság az A320-as típuscsalád leghosszabb törzsű tagjának Sharklet szárnyvéggel ellátott verziójának első üzembeállítója.

Önmagában nem lenne olyan nagy hír, hogy a Finnair egy vadonatúj Airbus A321-est állít szolgálatba, hiszen a légitársaság flottájában eddig is megtalálható volt ez a típus, de a szeptember 6-án átvett, OH-LZG lajstromú A321-231(WL) típusjelzésű gép a világon az első A321-es, amely Sharklet szárnyvéggel került üzemeltetőjéhez.

Ami pedig a Sharklet-sztorit illeti a Finnair egyike lett a három indító légitársaságnak: tavaly decemberben az Air Asia volt az első A320-as, idén júliusban az American Airlines az első A319-es, és most a Finnair az első A321-es Sharkletes utasgép üzemeltetője.

A legelső Sharklettel ellátott Airbus A321-es, a berepülési programra használt prototípus tavaly október 23-án teljesítette első felszállását. A forgalomba állításhoz szükséges hatósági engedélyeket pedig első körben idén júliusra szerezte meg az Európai Repülésbiztonsági Ügynökségtől (EASA) az Airbus.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Finnair első Sharkletes A321-200 típusú repülőgépe. (Fotó: Airbus)


A oneworld légiszövetséghez tartozó Finnair még 2010 nyarán döntött öt darab Airbus A321-es beszerzése mellett. A Boeing 757-esek helyébe érkező Airbusok kiválasztásában fontos tényező volt a megfelelő teljesítmény, ezért a légitársaság a megnövelt, 5740km hatótávú, 180 perces ETOPS-ra jogosított, legújabb szárnyvégekkel ellátott változatot választotta.

A mára mindössze négy darab Boeing 757-200-ast számláló flottába még az idén két darab Sharkletes A321-es érkezik. A fennmaradó két gép pedig 2014 első félévében várható, ami azt jelenti, hogy már nincs sok ideje hátra a cserére ítélt amerikai típusnak. A homogenizációt is célzó flottamodernizációs program megvalósulását követően a Finnair flottája a regionális típusok (ERJ-170/-190) kivételével kizárólag Airbus gyártmányokból fog állni. Az új A321-esek kabinkonfigurációja a szokásos 3-3-as elosztásban összesen 209 üléses, ami 18 utasférőhellyel marad el a Boeingétől.

Az új Airbusokat nagy forgalmú, elsősorban európai nyaraló-, és charter útvonalain készül üzemeltetni a légitársaság, amelynek tájékoztatása szerint az A321-esek mintegy 7%-kal lesznek üzemanyag takarékosabbak a flottán belüli elődtípusukhoz képest.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!