Bár még van esély a Malaysia Airlines megmentésére, az állami tulajdonos már kijelölte, hogy melyik maláj légitársaság léphet majd a helyére. Felkészül a fapados Firefly.

Mint arról korábban beszámoltunk, a Malaysia Airlines pénzszűkében van, november végére kifogyhat a készpénzből, ha állami tulajdonosa, a Kazanah nem biztos további forrásokat.

A légitársaság a repülőgépek tulajdonosaival is megkezdte a tárgyalást a lízingdíjak csökkentéséről, és további átalakításokat tervez. Korábbi jelentések szerint bár voltak cégek, amelyek támogatták az átalakítást, a lízingbe adók többsége szerint alapjaiban elhibázott az intézkedéscsomag, így nem is támogatják.

Fotó: AIRportal.hu

A Reuters friss jelentése szerint ezek után az állami vagyonkezelő és befektető Kazanah fontolóra vette, hogy másik légitársaságba fektessen be, ha a Malaysia Airlinesnak nem sikerülne megállapodnia a hitelezőivel, és a cég csődbe menne.

Az állam már jelezte, hogy nem hajlandó újabb forrásokat adni a légitársaságnak, a Kazanah így más stratégiai befektetéseiből származó pénzzel tudná csak megsegíteni a több éve veszteségesen működő céget.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A helyi Berita Harian lapnak nyilatkozva a Kazanah vezetője azt mondta, megvan az opciós joguk arra, hogy a Malaysia Airlines Group másik légicégébe, a fapados Firefly-ba fektessenek be.

A társaság jelenleg 12 darab ATR 72-500-assal teljesít főként belföldi járatokat, az egyelőre nem világos, hogy a társaság hogyan venné át a Malaysia Airlines szerepét. Annyit tudni, hogy a cég keskeny- és szélestörzsű gépeket a piacról szerezne, ha rá hárulna a nemzeti légitársaság szerepe. Azt sem tudni, hogy ezek a Malaysia most használt repülőgépei lennének-e.

A Kazanah helyi lapértesülések szerint a lízingcégekkel való tárgyalások eredményétől függően, a reorganizáció előrehaladtával hozza meg következő döntését.

A Malaysia Airlines 2014 óta van nagyon nehéz helyzetben, a 370-es és 17-es járat katasztrófája után a társaság élén folyamatos volt a vezetőcsere, a Kazanah is ekkor lett tulajdonos. Bár 1,5 milliárd dollár értékű feltőkésítést hajtottak végre, a nyereségességet a járvány előtt sem sikerült elérni.