Megállapodást írt alá a De Havilland Canada és a norvég Wideroe a légitársaság húsz Dash 8-100-as regionális gépének élettartam-hosszabbításáról.
A De Havilland Canada ESP PLUS (Extended Service Program PLUS) élettartam-hosszabbítási programjával a Wideroe tíz, plusz opcionálisan további tíz Dash 8-100-as regionális, turbólégcsavaros repülőgépe szolgálhat majd jelentősen több ideig.
A Dash 8-100-asok eredetileg 80 ezer ciklust, azaz fel- és leszállást teljesíthetnek, ezt korábban a légitársaság 120 ezerre bővítette a gyártó ESP programjának alkalmazásával.
Az ESP PLUS végrehajtásával pedig még tovább, 160 ezer ciklusra növelik a gépek élettartamát.
A gyártó által kidolgozott program szerint elvégzett ellenőrzés és nagyjavítás során a gépek több szerkezeti elemét és rendszerét kicserélik.

A Wideroe Skandinávia legnagyobb regionális légitársasága, amely évente 2,8 millió utast szállít 40 belföldi és nemzetközi útvonalán. A 39 utas szállítására képes turbólégcsavaros Dash 8-100 utasszállítókat – amelyből 23 példányt üzemeltet jelenleg a cég – főleg a kisebb regionális repterekre használják.
Amint korábban megírtuk, a Wideroe zéró emissziós leányvállalata elektromos kis utasszállítók és eVTOL-légitaxik bevezetését is tervezi. Az új környezetkímélő típusok forgalomba állításáig, valamint az üzemeltetésükhöz szükséges infrastruktúra és szabályzói környezet megteremtéséig azonban fontos szerepet töltenek be a cég flottájában a Dash 8-sorozat legkisebb befogadóképességű és egyúttal legidősebb példányai.