Hamarosan külön kitűzőt kapnak egyenruhájukra azok a Delta-dolgozók, akik ismerik a hallássérültek által használt jelnyelvek egyikét.
Az idén negyedszerre kapta meg a Delta Air Lines a “legjobb munkahely a fogyatékkal élők befogadására” elismerést, a fogyatékkal élők beilleszkedése iránti elkötelezettségének köszönhetően. A 2019-es Fogyatékossági Egyenlőségi Indexben 180 amerikai vállalkozást értékeltek, a Delta pedig maximális értékelést kapott.
De nem csak a megváltozott munkaképességű munkavállalói felé viszonyul példamutató módon a légitársaság: nemrég bejelentették, hogy kitűzőt kapnak az egyenruhájukra azok a dolgozók, akik ismerik a hallássérültek által használt jelnyelvek egyikét a több mint 300 közül, ugyanis mindegyik országnak saját jelnyelve van. A Delta így a nyelvi akadályok ledöntésével segíthet a hallássérültek utazási élményének növelésében.
“A küldetésünk az, hogy összekapcsoljuk a világot, ez pedig azzal kezdődik, hogy mindenkinek könnyebbé tesszük az utazást” – jelentette ki Ed Bastian, a légitársaság vezérigazgatója. Hozzátette: “Ez kis lépés nekünk, de egy erőteljes változást jelent, miközben a világot egy befogadóbb hellyé szeretnénk tenni.”
Azt érdemes megjegyezni, hogy idén januárban kisebb botrányba keveredett a légitársaság, amikor az egyik munkavállalóját diszkriminációval vádolták meg. Két hallássérült utas írásban szerette volna megkérni őt, hogy egymás melletti ülőhelyeket kapjanak. A dolgozó a panasz szerint “szemeit forgatva”, többszöri kérés után volt hajlandó írásban megválaszolni, hogy már tele a gép, ezután pedig egyszerűen eldobta a papírdarabot – legalábbis ezt állította a két utas.
Valószínűsíthető, hogy a Delta kezdeményezésének ez az eset is a hátterében áll. A jelnyelv ismeretét jelző kitűző idén ősztől látható a Delta-dolgozók egyenruháján.