Az Adria Airways két Bombardier CRJ 900-as repülőgépét visszavették a bérbeadók a légitársaság tartozásai miatt. A szlovén polgári légügyi hatóság megerősítette, hogy a két repülőgépről hamarosan lekerül a szlovén lajstromjel.
A szlovén nemzeti légitársaság egyetlen saját tulajdonú repülőgéppel sem rendelkezik.
A flottában jelenleg három A319, kilenc CRJ 900LR, két CRJ 700ER és hat Saab 2000 típusú gép repül.
Az Adria Airways flottájának egy része nem saját járatokon, hanem wet-lease bérleti konstrukcióban repül más légitársaságok számára.
A repülőgépeket bérbeadó lízingcégek most két Bombardier CRJ 900-as visszavételét kezdeményezték a lejárt tartozások miatt.
Az EX-YU Aviation információi szerint a szlovén polgári légügyi hatóság megerősítette, hogy a két repülőgép kikerül a szlovén lajstromból.
Az utóbbi időszakban a légitársaság pénzügyi problémái komoly mértékben rányomták a bélyegüket a cég üzemelésére jelentős és sorozatos késések, járattörlések, utolsó pillanatos járat-összevonások formájában. A megbízhatatlan üzemelés nem tett jót a cég hírnevének sem, az utasok száma rohamosan csökken.
A közelmúltban volt járat, amely sajtóinformációk szerint azért nem indult el, mert a célreptéren a repülőgépet azonnal lefoglalták volna a tartozások miatt.
A légitársaság hónapok óta nem talál olyan stratégiai partnert, amely feltőkésítené a céget. Az Adria Airways veszteségei egyes információk szerint meghaladták a 10 millió eurót az idei év első félévében, a cég mintegy 60 millió euróval tartozik a hitelezőinek.
A szlovén légügyi hatóságnak a rendszeres, éves audit keretében október végéig kell döntenie arról, hogy a légitársaság a kereskedelmi járatok üzemeltetéséhez szükséges működési engedélyét (Operating License – OL) fenntartja-e.
Elégedetlenek a cég munkavállalói is, a légitársaság pilótái szeptember elején még sztrájkot terveztek, de a napokban végül megszületett az új kollektív szerződés.
Az elmúlt hetekben a szlovén kormány azt közölte, hogy vész-forgatókönyvet dolgoztak ki az Adria Airways csődjének esetére.
A kormány módosítaná az országban érvényben lévő jogszabályokat annak érdekében, hogy a légitársaság csődje esetén pénzügyi támogatás legyen adható négy-öt olyan kiválasztott útvonal fenntartására, amely stratégailag fontos összeköttetést jelent Ljubljana és más európai országok fővárosai között.