A Kína és Közép-Európa közötti áruforgalom gyors, hatékony és akadálytalan újraindítása érdekében közlekedtet heti három járatot Csengcsouból Budapestre a Universal Translink Airline (UTA), az első repülőgép már meg is érkezett a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre.

Október 21-én hajnalban landolt a Hainan Airlines Airbus A330-300 típusú repülőgépe a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren – közölte lapunkkal a Budapest Airport. A légitársaság mostantól heti 3 alkalommal köti össze a magyar fővárost Henan tartomány gazdasági központjával, Csengcsouval. A heti járatok száma november elejétől január végéig négyre nő.

A járatok nemcsak az egészségügyi, a járvány elleni védekezést szolgáló beszerzéseket könnyíthetik meg, hanem a magyar termékek ázsiai piacokra való kijutását is segíthetik” – jelentette be Schanda Tamás miniszterhelyettes az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közleménye szerint.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti és stratégiai államtitkára hozzátette: a légi összeköttetés új lendületet ad a kétirányú kereskedelem koronavírus-járvány első hulláma utáni beindításának, a repülőgépek általános ipari és fogyasztási cikkeket, kész- és félkésztermékeket is szállítanak majd.

„A gépek kiinduló állomása a Kína központi részén fekvő Csengcsou városa. A visszaúti járatok a Távol-Keletre értékesített magyar áruk szállítmányozására is lehetőséget teremtenek, ami fontos szempont a magyar gazdaság erősítése szempontjából” – fejtette ki Schanda Tamás.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM)

A járatokat a kínai és közép-kelet-európai kereskedelem fejlesztésével és elősegítésével elsődleges feladataként foglalkozó CECZ cégcsoport tagja, az UTA (Universal Translink Airline) közlekedteti.

A társaság a kínai Hainan Airlinestól bérel egy 40 tonnás kapacitású Airbus A330-300 repülőgépet.

A légi járat 2020 októberétől 2021 végéig alapesetben heti három alkalommal közlekedik. A heti járatok száma november elejétől január végéig négyre nő. A teljes időszak alatt várhatóan mintegy 170 repülőgép fordul majd meg Kína és Magyarország között.

A repülőtér üzemeltetőjének közleménye hozzáteszi, hogy az új járatot annak a testvérrepülőtér megállapodásának keretében indította a Hainan Airlines, amely tavaly májusban jött létre a Budapest Airport és a Henani Polgári Repülés Fejlesztési és Beruházási Vállalat (Henan Civil Aviation Development & Investment Co., HNCA) között; a cél a Kína és Közép-Európa közötti áruforgalom erősítése.

A koronavírus-járvány okozta globális megtorpanás ellenére a budapesti repülőtér január-szeptember hónapokban összesen 95 590 tonna légi teherárut kezelt, ami csupán 2,7 százalékkal kevesebb 2019 azonos időszakához képest.

Más repülőterekhez viszonyítva a BUD Cargo City forgalma stabil, a 2,7 százalékos csökkenés pedig nemzetközi összehasonlításban jó eredménynek számít, ugyanis vannak olyan repülőterek, ahol a járvány alatt szinte teljesen eltűnt a légiáru-forgalom. A Budapesten fogadott cargo járatok száma ebben az időszakban 18% százalékos növekedést mutatott a tavaly szeptemberig mért adathoz képest; a Hainan Airlines által indított új járat mutatja, hogy a BUD Cargo City és a Budapest Airport cargo forgalma a járvány idején is stabil, erős szegmens maradt, amely Magyarország nemzetgazdaságában is kiemelt szerepet játszik.