A Lufthansa-csoport maradt forgalom alapján a legnagyobb légitársaság Európában, az Air France-KLM utasainak száma a diszkontjaival együtt átlépte a 100 milliót, az International Airlines Group (IAG) adatait pedig az Iberia húzta leginkább 2018-ban.

Lufthansa-csoport

A német légitársasági holding a kimutatások szerint a teljes hálózaton (ide értve a fapados forgalomnak minősülő Brussels Airlines és Eurowings adatait is) 142,3 millió utast szállított, 10 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A hálózatos légitársaságok között ez volt a legnagyobb növekedési ráta. A cég járatainak átlagos töltöttsége 0,5 százalékot javulva 81,4 százalékot ért el.

Légitársaságokra bontva a Lufthansa 6,5 százalékkal 70 millióra, a Swiss 9,5 százalékkal 20 millióra, az Austrian 8,5 százalékkal 14 millióra növelte utasainak számát. A Eurowings és a Brussels Airlines 18 százalékkal több utast szállított, összesített forgalmuk 38,4 millió volt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Air France-KLM

A francia-holland légitársasági csoport rekodot ért el: a fapados forgalommal együtt először a történetükben átlépték a 100 milliós utasszámot. A járatok kihasználtsága továbbra is a legmagasabb a hálózatosok között: tavaly a gépeket átlagosan 87,9 százalékos töltöttséggel üzemeltették, ez 0,7 százalékkal magasabb 2017-hez képest.

Fotó: AIRportal.hu

Az Air France a regionális Hop!-pal kiegészülve 51,4 millió utast szállított, ez mindössze 0,4 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi adatot. A KLM ehhez képest sokkal jobban tejesített, 4,5 százalékkal 34 millióra növelték az utasszámot. A legnagyobb azonban, az alacsonyabb bázis miatt, a Transavia növekedése volt, az előző évhez képest 7,1 százalékkal többen, 15,8 millióan repültek a céggel.

IAG

Az International Airlines Group a teljes évben 113 millió utast fuvarozott, 7,7 százalékkal többet, mint 2017-ben. A járatok kihasználtságában hozták az elvárható szintet, 83,3 százalék volt a gépek töltöttsége, ez a mutató 0,7 százalékkal jobb, mint egy évvel korábban.

Az IAG a légitársaságok teljesítményét utasszám helyett továbbra is értékesített utaskilométerben adja meg. Ennek alapján a British Airways 3,3 százalékkal, az Iberia az Iberia Expresszel és a Levellel együtt 11,7 százalékkal, az Aer Lingus és a Vueling pedig egyaránt 9,8 százalékkal teljesített jobban az egy évvel korábbihoz viszonyítva.