A prémium utasokra és a személyre szabható termékekre helyezi a jövőben a hangsúlyt a Gulf Air, miután a vezetőség belátta, hogy mennyiségben nem képesek versenyezni a többi öböl-menti légitársasággal.
Az ATW Online cikke szerint a bahreini székhelyű légitársaság már ezen filozófia mentén alakította át tavaly a business osztályát, és a hosszútávú járatok között átszállók helyett inkább a regionális utasokra próbál fókuszálni, a járathálózatot is ehhez igazítják. Állításuk szerint ezzel jobban is tudnak keresni, mint a drága hosszútávú járatokkal.
Zayed Alzayani vezérigazgató azt mondta, a „butik légitársasági” modellben az utazási élményre és a személyre szabható kínálatra fókuszálnak, amely szerinte sokkal jobb lesz, mint a nagy légitársaságok tömegtermékei.
A Gulf Air azonban nem mond le teljesen a hosszútávú járatokról sem, történetében először új járatot nyithat New Yorkba, és a hálózat igazításával a lehető leghatékonyabban ki akarják használni az év végén megnyíló új bahreini nemzetközi légikikötőt. Ebben nem csak a repülőtér-üzemeltetővel, de a turisztikai hivatallal is együttműködnek, így a Gulf Air valódi „zászlóvivő”, azaz flag carrier lehet a világban.
A Gulf Air tavaly újította meg arculatát és 787 Dreamlinerekkel, A320neókkal bővítette flottáját, a hálózatot pedig főként rövidtávú járatokkal bővítette. A cég az idén még két 9-es Dreamlinert és öt A320neót vesz át. Az 1950-ben alapított társaság jelenleg 34 gépből álló flottával repül. Mivel állami kézben van, friss gazdálkodási adatokat a társaság nem közölt.