A román Blue Air low-cost légitársaság vezette Civil Aviation Group és két moldáv befektető vette meg a súlyos adósságokat felhalmozó Air Moldovát. Az új tulajdonosoknak mindössze 3 millió dollárt kellett kifizetniük a cégért, azonban megkapták az Air Moldova hatalmas, közel 70 millió dolláros adósságállományát is. Az új tulajdonosok meglehetősen ambiciózus tervekkel álltak elő, számos új járat és flottabővítés mellett, 2021-re már transzatlanti és kínai járatokat is üzemeltetne a moldáv nemzeti légitársaság.
Moldávia nemzeti légitársaságához összesen 70,5 millió amerikai dollárért jutott hozzá az új befektető a Moldáv Állami Vagyonkezelő közlése szerint.
A vételár nagyobb részét a légitársaság felhalmozott adósságainak átvállalása teszi ki, a vevők mindössze 3 millió dollárt fizettek Moldávia kormányának az ügylet során.
Amint korábban megírtuk, az állam azért keresett magánbefektetőket a cégnek, mert annak szüksége van a tőkére flottája modernizálásához, az általa nyújtott szolgáltatás minőségének emeléséhez és kiterjesztéséhez.
A megállapodás szerint az új tulajdonosok további 4 millió dollárt nyújtanak a légitársaságnak 2023-ig felmerülő képzési költségekre.
Az új befektetői kör azt tervezi, hogy fenntartja az Air Moldova jelenlegi menetrend szerinti üzemelését, valamint a cég nemzeti légitársaság státuszát.
A legfőbb prioritás, hogy a légicég visszaszerezze az utasok bizalmát és javítsa pénzügyi teljesítményét.
Az új üzleti terv szerint az Air Moldova 2019 végéig hét, 2020-ban pedig további négy új útvonalon indít járatokat.
2021-ben a légitársaság már hosszú távú járatokban is gondolkodik: USA, Kanada és Kína szerepelnek a tervek között, valamint, hogy a kisinyovi repülőtér mint nemzetközi átszállóközponttá váljon.
Az Air Moldova 2021-re 14 repülőgépes flottával repülhet, melyben Airbus A320, A319 és Embraer E190-es repülőgépek teljesítenek majd szolgálatot.