A Ryanair szerint legalább két évbe telik, mire a koronavírus-járvány előtti szintre csökken az átlagos jegyár és visszaáll a kereslet a repülés iránt. Az ír fapados jelezte: 3 ezer ember elbocsátásáról kezd tárgyalásba az érdekképviseletekkel és bírósági úton támadja meg a versenytársainak juttatott állami támogatás gyakorlatát.

Az ír fapados légitársaság lapunkhoz eljuttatott közleményében azt írta, legkorábban 2022 nyarára térhet vissza a válság előtti forgalom, és az akkor tapasztalt jegyár. A cég arra panaszkodott, hogy versenytársai önköltségi ár alatt adhatják majd a jegyeket, ezzel ösztönözve a repülést. Mindezt a Ryanair szerint azért tehetik majd meg, mert a nagy légitársaságok összesítésük szerint több mint 31 milliárd euró állami támogatást kaptak.

A Ryanair szerint ez jelentősen torzítja a versenyt, ezért bíróságon támadja meg az általuk jogtalannak minősített állami támogatás gyakorlatát.

Fotó: AIRportal.hu

Álláspontjuk szerint inkább adócsökkentésekkel kellene segíteni az alacsony jegyárak kialakulását, és ezzel stimulálható lenne az utazási kedv.

Felsorolásukban szerepel a Lufthansa (12,4 milliárd euró támogatás), az Air France-KLM (10,1 milliárd euró), az Alitalia (1,7 milliárd euró) és a Norwegian (300 millió euró) is. Azt persze a cég nem írta le, de O’Leary korábban a Handelsblattnak lenyilatkozta, hogy a Ryanair is kap állami segítséget bértámogatás formájában.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ehhez képest a Ryanair most azt is bejelentette, hogy háromezer fős létszámleépítésről, bázisbezárásokról és fizetéscsökkentésről kezdi meg a tárgyalást a szakszervezetekkel.

Nem is olyan régen egyébként a vezérigazgató azt is elmondta, hogy árháborúra készül, amiben a versenytársai nem fogják tudni tartani a versenyt.

Az ír fapados az egyik leghevesebben tiltakozó légitársaság (Fotó: Ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu)

Júniusig az előzetesen tervezett járatainak alig fél százalékát tudja majd teljesíteni, ez 150 ezer utast jelent az előzetesen tervezett 42 millióhoz képest. A Ryanair szerint júliustól kezdődhet el a forgalom bővülése, de forgalma ekkor sem éri majd el az előzetesen becsült érték (44 millió) felét.

Ebben az évben a Ryanair kevesebb mint 100 millió utassal számol, ez nagyjából 35 százalékkal kevesebb, mint az év elején becsült érték.

Fotó: Ryanair

Az előrejelzések tükrében a Ryanair a flottaméretet is módosítani fogja. Közlése szerint folyamatos tárgyalásban van a Boeinggel, illetve a Laudamotion Airbus A320-asait biztosító lízingcégekkel arról, hogy a következő két évben kevesebb gépet vennének át az eredeti tervekhez képest.