Az amerikai Spirit Airlines ultrafapados társaság vezetője szerint elavult dolog olyan mértékegységet használni, mint a székköz, mert az nem írja teljesen a székek által nyújtott kényelmet.
Ted Christie erről a Los Angeles-i, utasélmény javításával foglalkozó APEX kiállításon beszélt. A társaság itt mutatta be új székeit, amelyeknek köszönhetően állításuk szerint nem kell újragondolni az egyébként szűknek számító 28 hüvelykes székközt, amelyet a gépek fedélzetén alkalmaznak.
Az Acro Aircraft ülése annyiban tér el a megszokottól, hogy a szélső ülések 17, a középső viszont 18 hüvelyk széles, emellett ergonomikus deréktámasszal és vastagabb töméssel rendelkeznek.
A cég szerint ezzel a kialakítással az eddiginél több kényelmes és egészséges üléspozíció vehető fel és két hüvelykkel nő a hasznos lábtér.
Ted Christies szerint itt az idő, hogy az iparág újragondolja a székközzel kapcsolatos koncepciókat, mert a sokak által mérvadónak ítélt adat elavult és félrevezető. Szerinte vannak ennél fontosabb tényezők is, amelyek befolyásolják az utaskomfortot. Ezek között említette a háttámla kialakítását, az üléstömés vastagságát, az ülés szélességét és a használható teret is.
Kutatásaik szerint ugyanis ügyfeleik nagy része félreérti a székköz lényegét (emellett mindössze 5 százalékuk tudta pontosan meghatározni a fogalmat) és csak erre az egy információra hagyatkozva vannak elgondolásai az ülés kényelmével kapcsolatban.
Steve Barraclough, a kutatást végző intézet vezetője szerint sokkal hasznosabb lenne, ha hasznos lábtér fogalmat vezetnék be, amely az ülés háttámlájának közepétől az elől lévő szék két széléig tart.
Lori Bassani a Légiutaskísérők Szövetsége (APFA) elnöke szerint az ülések közti távolság egyre kisebb, a folyosók egyre szűkebbek. Mindemellett egyre elhízottabbak és kevésbé mobilisak az emberek, és mindent kisebb helyre kell bepasszírozni. Ha mindezt újra akarják gondolni, az olybá tűnik, mintha a tényeket akarnák más színben feltüntetni – fogalmazott.