A világ egyik legjobb repülőterét, a szingapúri Changit 1979-ben, 40 éve kezdték el felépíteni. Ez alkalomból most online idővonalon nézhetjük meg, hogy milyen hatalmas változásokon ment keresztül a légikikötő az elmúlt évtizedekben. 

Rendszeresen szerepel Szingapúr repülőtere a világ legjobb légikikötőit felsorakoztató listák élén. Hatalmas beltéri vízesés, kertek, mozik, egyszóval minden megtalálható itt, amit csak el tudunk képzelni egy ilyen helyen. Az idén áprilisban megnyitott Jewel nevű épületkomplexumába nemrég mi is ellátogattunk.

A Peya Labar repülőtér volt a Changi elődje, amelyet 1975-re kinőtt a forgalom, így bár ideiglenesen kibővítették, végül 1979-ben letették a mostani 1-es terminál alapkövét.

Az új légikikötő 1981-ben kezdte meg működését. Első érkező járata a Singapore Airlines Kuala Lumpurból érkező SQ101-ese volt, amely reggel 7 órakor landolt. Az első induló járata pedig az SQ192-es járat volt, amely Penangba tartott.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Megnyitását követően sorra döntötte a rekordokat a Changi: ez volt az első repülőtér, amelyen belül kertet létesítettek, valamint elsőként kínált ingyenes telefonhívásokat az átszálló utasainak. 

Mivel már néhány évvel a megnyitó után, 1986-ra az utasforgalom meghaladta a 10 milliót, szükségessé vált a bővítés, a tervezett 2-es terminál megépítésének elkezdése. 

A Changi 1988-ban kapta meg legelőször a legjobb repülőtérnek járó díjat a brit Business Traveller magazintól.

A további rekordok közé tartozik, hogy 1989-ben a Singapore Airlines volt a legelső légitársaság, amely Boeing 747-tel üzemeltetett egy Csendes-óceán felett áthaladó járatot Szingapúrból. 

Ismét egy újdonság: 1995-ben az 1-es terminál tranzit részlegében a világon elsőként nyitottak meg reptéren belüli tetőtéri medencét, amely ma is töretlen sikereket arat az átszálló utasok körében.

Később, 1998-tól újabb szórakozási lehetőségeket kínáltak, mint például mozik vagy tematikus várók (hírközpont, sportaréna).

A repülőtéri metróállomás 2002-ben nyílt meg, ezzel még könnyebbé téve a reptér és a város közötti utazást. 

Újabb különlegességet jelentett, hogy 2004-ben, hat hónapos tesztelési periódus után a világon elsőként vezették be az automatizált check-int a repülőtéren, 2007 októberében pedig a Changi lett az első olyan repülőtér, ahol Airbus A380 típusú repülőgép kereskedelmi járatokat teljesített.

Az 1-es terminálon 2008-ban megnyílt a világ első repülőtéren belüli pillangókertje, amely több, mint 1000 példánynak ad otthont.

A valaha legtöbbet díjazott reptérré 2015 júniusában vált a Changi, amikor megkapta az ötszázadik “legjobb repülőtér” elismerést.

A még újabb, 4-es terminál 2017-ben nyílt meg, 16 millió utast képes kezelni egy évben, így a repülőtér összesített kapacitása évente 82 millió utas lett.

Mint fentebb említettük, 2019 áprilisában pedig megnyitott Changi legmodernebb épületkomplexuma, a Jewel elnevezésű bevásárló- és szórakoztatóközpont.

Ezzel nemcsak az utasok, de a lakosság számára is vonzó helyszínné vált, hiszen repülőjegy nélkül is látogatható. 

Képek forrása: Changi Airport, a teljes idővonal itt nézhető meg.