Bár csökkentette adózott veszteségét 2017-hez képest a Norwegian a tavalyi évben, így is jelentős mínusszal zárt a légitársaság.
A társaság honlapján közölt pénzügyi jelentés szerint a Norwegian 2018-at 40,2 milliárd norvég korona árbevétellel zárta, ami 40 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. Az üzemelés költségei azonban ennél kissé nagyobb mértékben, 41 százalékkal nőttek, és a 2017-es 27 milliárdról 38 milliárd koronára emelkedtek.
Az üzemi eredmény az amortizációt is beszámítva 3,8 milliárd korona veszteséget mutatott, majdnem dupla akkorát, mint egy évvel korábban. A pénzügyi ügyletek és az adózás után a tiszta eredmény a december 31-én záródott 2018-as pénzügyi évben 1,4 milliárd korona veszteséget mutatott, 18 százalékkal kevesebbet, mint 2017-ben.
A társaság az elemzésében rámutatott, hogy az eredményt nagyban befolyásolta a Boeing 787-esek Rolls-Royce Trent hajtóműveinek hibájából adódó üzemelési nehézség.
Emellett a kerozin árának változása is negatívan hatott, az üzemanyagár nélkül számolt egységköltség ugyanis 12 százalékkal csökkent.
Az idei évben a Norwegian – mint arról korábban beszámoltunk – a növekedésről a költséghatékony üzemelésre helyezi át a hangsúlyt. A kapacitást 9 százalékkal tervezik növelni, a hosszútávú hálózat növelésének üteme azonban jelentősen csökken majd, mivel az idén mindössze 5 új Dreamlinert vesznek át. Az európai piacokon a mediterráneumból a norvég belföldi piacra helyezik majd át a kapacitásokat.
A bevételek növelésében a kiegészítő árbevétel 20 százalékos arányra emelését szeretnék elérni, ehhez azonban új termékeket kell bevezetni, amely szintén az idén várható. Bár a cég nem részletezte, vélhetően a poggyászfeladásban lehetnek változások.