A fedélzeti szórakoztatórendszeren található kamerák ugyan nincsenek használatban, az utasok aggályainak megelőzése érdekében a légitársaság mégis úgy döntött, hogy lefedi őket.
Idén februárban a Singapore Airlines egyik járatán egy utasnak feltűnt, hogy a légitársaság fedélzeti szórakoztatórendszerének a képernyője kamerával van felszerelve, és nemtetszésének hangot is adott Twitteren.
Mint tudjuk, a közösségi médiának elsöprő ereje van, és ez itt is bebizonyosodott: sokan kifejezték aggodalmukat ezzel kapcsolatban, kritizálva és kérdőre vonva a légitársaságot, hogy miért van szükség a kamerákra.
Később kiderült, hogy az American Airlines néhány gépére is hasonló fedélzeti kamerák vannak felszerelve. Rövidesen mindkét légitársaság bejelentette, hogy a kamerák inaktívak, nem az utasok megfigyelésére használják ezeket.
Most a United is úgy döntött, hogy letakarja a fedélzeti kamerákat az utasok adatvédelmi aggályainak megelőzése érdekében. „Sok más légitársasághoz hasonlóan a United prémium ülésein található fedélzeti képernyők is a gyártó által felszerelt kamerákkal rendelkeznek” – nyilatkozta a United szóvívője.
„Ezek a kamerák sosem voltak használatban, és a jövőben sem terveztük használni őket. A kamerák a fedélzeti szórakoztatórendszer standard részei, amelyeket a gyártó lehetséges jövőbeli használat – például videokonferenciák – céljából szerelt fel. Mi megtettük a szükséges lépéseket, és lefedtük a kamerákat.”
A magánszféra védelme manapság egyre nehezebbé válik, azonban a rohamosan fejlődő technológiának köszönhetően nem lepődnénk meg, ha a jövőben mégis használatba vennék a kamerákat egyes légitársaságok.
Ezúton mindenkit emlékeztetünk, hogy a legtöbb mobiltelefon elő- és hátlapján és a laptopok képernyőjének káváján is vannak kamerák, ezeket az általában állandóan internetre csatlakoztatott eszközöket sokkal intimebb környezetben is használja az emberek többsége, sőt könnyebben feltörhetőek, mint egy repülőgép fedélzeti szórakoztató-rendszere…