Emelkedik a fapados légitársaságok árfolyama a tőzsdéken, a Wizz Air papírjainak értéke már elérte a járvány előtti szintet, úgy tűnik, az eddig bejelentett Covid-vakcinák hatására kezd visszaállni a légi közlekedésbe vetett bizalom – írta a hirado.hu kedden.

A cikk szerint a Wizz Air részvényének árfolyama kedden a londoni tőzsdén 4684 pennyn kezdett, ehhez hasonló szinten legutóbb a koronavírus világjárvánnyá válása előtt, február végén állt a légitársaság papírja, ami már akkor is történelmi csúcsot jelentett.

Bukta Gábor, a Concorde Értékpapír Zrt. tőzsdei elemzője szerint a fapados légitársaságok szárnyalásának egyik oka, hogy jelentős készpénztartalékkal rendelkeznek, amit rugalmasan használnak fel. A szakértő ugyanakkor “abszolút meglepőnek” nevezte a diszkónok tőzsdei szárnyalását, ugyanis továbbra is nagy a bizonytalanság a szektorban.

Suppan Gergely, a Takarékbank elemzője azt mondta: most úgy tűnik, hogy a Wizz Air nyertese lehet ennek a helyzetnek. A vállalat erősségei közé tartozik a költségstratégiája, rengeteg tartaléka van, és nem mellesleg folyamatosan figyeli a piaci réseket.

Fotó: AIRportal.hu

Várható lesz egyfajta piaci átrendeződés is, lesznek olyan társaságok, amelyek megszűnnek, de ha világszerte feloldják a korlátozásokat, akkor az igazi eufória lesz az utazóknak, és azok a cégek, amelyek megmaradnak, nagyon megerősödnek majd. Ha beindulnak az utazások, akkor viszonylag gyorsan talpra tud majd állni az ágazat, de ez nem jövőre lesz, inkább úgy lehet számolni, hogy ez csak 2023-ra valósul meg – közölte az elemző.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az eddig bejelentett vakcinák híre segíthet a társaságok újraindulásában – mondta a hirado.hu-nak Németh Dávid, a K&H Bank vezető elemzője. Hozzátette, hogy a légitársaságoknál nagy volt az eladási nyomás, leállt a forgalom, de hosszabb távon remélni lehet, hogy a piac újraéled.

November elején előrejelzésében a Wizz Air azzal számolt, hogy tavasztól újra megindulhat a forgalom növekedése. A társaság 1,6 milliárd euró szabad készpénzállománnyal rendelkezik, ha a teljes flottát le kell állítani, akkor 70 millió euróba kerül majd naponta a cég üzemeltetése. A társaság közölte: március 31-ig további 5 repülőgéppel 137 példányra emelkedik a flottában lévő Airbus-gépek száma, jövőre 159 darabos gépparkkal terveznek, jövő novemberig az összes új gép finanszírozása megoldott – írja a hirado.hu.