Az elmúlt hónapokhoz képest kimagasló teljesítményt nyújtott az Airbus az ladások és átadások terén is: új megrendelések érkeztek, és annyi repülőgépet adott át az ügyfeleknek, mint a járvány előtt.

A toulouse-i székhelyű gyártó kimutatása szerint októberben 11 repülőgépet értékesítettek, köztük hatot a frissen bejelentett A220-as business jetből.

A fennmaradó öt közül három példány az A320neo üzleti változata, kettő pedig A321neo, utóbbiak vevőjét a gyártó nem hozta nyilvánosságra.

Ebben az évben eddig az Airbus lemondásokkal számolva 308 gépet értékesített, tavaly az első tíz hónapban 542 példány kelt el.

A légitársaságok az alacsony üzemanyagárak miatt és a kapacitásaik megfelelő kezelése miatt módosíthatták a megrendeléseiket (Fotó: Airbus)

Az átadások terén még jobb számokat produkált a gyártó, összesen 72 repülőgép került a megrendelőkhöz: 12 darab A220-as, 43 darab A320-as családba tartozó példány, 4 A330-as, 12 A350-es és egy A380-as.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ez a statisztika azért is fontos, mert a repülőgépek vétálárának jelentős részét a vevők az átadáskor fizetik ki.

Az Airbus szempontjából lényegtelen, de a légitársaságok ezek anyagi hátterét egyre nagyobb mértékben eladás-visszlízing formájában biztosítják. Ez azt jelenti, hogy a cég az átvétel után azonnal eladja a repülőt egy lízingcégnek, akitől visszabérli.

Az év eddigi részében 413 gép hagyta el az Airbus gyárait: 355 keskenytörzsű, 13 A330-as, 44 A350-es és 1 A380-as talált gazdára. Tavaly ugyanebben az időszakban az Airbus 584 példányt adott át üzemeltetésre.

Az Airbus még legyártandó megrendelésállománya október végén 7377 példány volt.