A várakozásoknak megfelelően két évnyi veszteséges üzemelés után 2018-ban újra nyereséget termelt a Cathay Pacific, de a költségcsökkentő program az idén is folytatódik.

A hongkongi légitársaság szerdán közzétett pénzügyi jelentése szerint az árbevétel 12 százalékkal 14,1 milliárd dollárra emelkedett, a költségek pedig mindössze 7,9 százalékkal növekedtek, és 13,6 milliárd dollárt tettek ki. Ezek között a legnagyobb tételnek számító kerozin a többi légitársaságtól eltérően mindössze 8,8 százalékkal került többe számukra.

Az üzemi eredmény így a 2017-es 178 millió dolláros mínusz után 2018-ban már 445 millió dollár nyereséget mutatott, az adózás és a pénzügyi műveletek után a társaság 292 millió dollár profittal zárta a december 31-én zárult évet, szemben a 2017-es 152 milliós adózás utáni veszteséggel.

A Cathay Pacific értékesített utaskilométerben mért teljesítménye 3,1 százalékkal haladta meg a tavalyit, a repülőgépek átlagos töltöttsége 0,3 százalékos csökkenéssel 84,1 százalékot mutatott.

Hirdetés

Elemzésében a társaság azt emelte ki, hogy a 2018-as év is rendkívül nehéz volt, mert a gazdasági környezet és az erős verseny nyomás alá helyezték a társaságot. Ugyanakkor a korábban megkezdett költségcsökkentés és a bevételek újracsatornázása, növelése jótékonyan hatott a pénzügyi helyzetre, ennek köszönhetően két év után sikerült újra nyereséget termelni.

A légitársaság Rupert Hogg két évvel ezelőtti kinevezésekor kezdte meg a költségcsökkentő lépéseket, a program az idén fejeződik be.

A Bloomberg gazdasági hírügynökség elemzése szerint az elmúlt időszakban a Cathay Pacific és a Singapore Airlines is hasonló cipőben járt. A kínai légitársaságok dömpingje és a ráhordó kapacitás hiánya miatt a hosszú távú járatok piacán jelentős ellenszélben küzdöttek, és nem javította a helyzetet az öböl-menti arab társaságok bővülése, az általuk kínált szolgáltatások magas színvonala sem.

A Cathay azonban rengeteg pénzt fektetett az utasélmény fokozására, új, alacsonyabb fenntartási költségű gépeket rendeltek, de segített a kerozin árának csökkenése, valamint az, hogy a versenytársak kicsit visszavettek a kapacitásaikból.