A Farnborough Air Show megnyitása előtt adta ki friss, a következő 20 évre vonatkozó piaci előrejelzését a Boeing, ebben 2043-ig az egy évvel ezelőtt kiadottnál 1380-nal több, 43 975 darab új kereskedelmi repülőgépre szóló keresletet prognosztizál.
A világ kereskedelmi flottája a jelenlegi 26 750 darabról 2043-ra 50 170 repülőgépesre bővül a gyártó szerint.
Ebből 6195 lesz a jelenleg is meglévő repülőgép, amit a légitársaságok 2043-ig megtartanak, 20 565 példány (47%) szolgál a meglévő gépek cseréjére, és 23 410 darab (53%) a tényleges flottabővülés.
Az amerikai gyártó 1960 óta, évente kiadott prognózisában a regionális sugárhajtású gépeket is szerepelteti, ez adja a jelentős különbséget az Airbus közelmúltban publikált számaihoz képest.
A globális flotta évente 3,2 százalékkal nőhet, amely az évente átlagosan 4,7 százalékkal növekvő utasforgalmi (RPK – értékesített utaskilométerben mért) és a 4,1 százalékkal bővülő légiáru-forgalmi (RTK – értékesített árutonna kilométerben mért) keresletbővüléshez képest lassabb növekedést jelent.
A Boeing ezért arra számít, hogy a légitársaságok az üléskihasználtság (load factor) növelésével, több férőhellyel rendelkező repülőgépekkel, valamint a flotta kihasználtságának növelésével elégítik majd ki a keresletet.
A 2043-ig tartó időszakban a légitársaságoknak összesen 43 975 új utasszállító és áruszállító repülőgépre lesz tehát szükségük – beleértve a regionális repülőgépeket, keskeny és széles törzsű repülőgépeket -, ez 1380 darabbal több, mint az egy évvel ezelőtti előrejelzésben szereplő becslés.
Szélestörzsűekből 8065, keskenytörzsűekből 33 380, regionális jetekből 1525, áruszállítókból 1005 példány eladását várja világszerte a következő 20 évben a gyártó.
Az új repülőgépek 22 százaléka az eurázsiai, 22 százaléka az ázsiai-csendes-óceáni, 21 százaléka az észak-amerikai régióba kerül majd, míg Kínába 20, a Közel-Keletre 7, Latin-Amerikába 5, Afrikába pedig 3 százalékuk.
A Boeing prognózisa szerint 2043-ra a világ áruszállító flottája a mai 2340 példányról 3900-ra bővül. Figyelembe véve a régebbi gépek lecserélését is, ennek eléréséhez 2845 új és áruszállítóvá átalakított gépre lesz szükség a következő 20 évben. Ebből 1250 lesz a 40 tonnánál kisebb, 785 a közepes 40 és 80 tonna közötti, 810 pedig a 80 tonnánál nagyobb hasznos teherbírású repülőgép.