A Lufthansa vezetésének sikerült megállapodnia a Vereinigung Cockpit pilótaszakszervezettel a regionális leányvállalat, a Lufthansa Cityline pilótáinak új foglalkoztatási feltételeiről és a flotta fejlesztéséről.

Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu

A kollektív szerződés részeként a szakszervezet rábólintott, hogy a regionális cég flottájába 2019-től Airbus A320 gépcsaládba tartozó gépek is kerülhessenek. Jelenleg Bombardier CRJ-ket és Embraer E-Jeteket üzemeltet a légitársaság.

Az első A319 átadásának dátumát már be is jelentette az anyavállalat, a Cityline jövő év tavaszán müncheni bázisáról kezdi meg a típus üzemeltetését.

További öt példány 2020 végéig kerül át regionális forgalomba, a kieső kapacitást a Lufthansa a folyamatosan érkező, de problémákkal küzdő A320neókkal pótolja.

„Az A320 szegmenségbe való belépés egy logikus fejlődési irány” – mondta el Wilken Bormannm, az LH Cityline felügyelő bizottságának elnöke, aki egyben a müncheni bázis vezérigazgatója is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Hozzátette, az új kollektív szerződés megkötésével mindkét fél megmutatta, hogy közösen tesznek a Cityline, mint a Lufthansa-csoport kulcs elemének fejlődéséért.

A megállapodás igen széleskörű, magában foglal egy kisebb mértékű béremelést a pilóták számára az elkövetkezendő három évben, 2021-ben még egy forgalomnövekedéssel arányos juttatás növelést.

Emellett a hajózószemélyzetek nyugdíjazására vonatkozó tervek alapvető elemeit is rögzíti, ezeket a pontokat hamarosan a Lufthansa többi pilótájára is kiterjesztik.

A Lufthansa Cityline flottájában jelenleg 35 Bombardier CRJ-900-as és 14 Embraer E190/195 van, a géppark átlagéletkora kilenc és fél év.

A holdingon belüli csereberélés eredményeként előbbiek a Eurowings flottájából érkeztek, amelynek pedig a Lufthansa adott át A320-asokat a fapados cég felfuttatásának részeként.

A brazil gyártó gépei a Cityline kisorolt Avro RJ típusú gépei helyére érkeztek, de az elmúlt években 17 darabot az Austrian vett át, a Fokkereit lecserélve. A közeljövőben a maradék 9 E190 és 5 E195 pedig az Air Dolomitihoz kerül, vélhetően ezért kap most a Cityline A319-eseket.

A leányvállalat fő feladata a ráhordás frankfurti és müncheni bázis közép-és hosszútávú járathálózatára, de a kisebb repterekre, alacsonyabb utasforgalommal közlekedtetett járatok üzemeltetése is a cég feladata.