Bár a dél-oroszországi Azimuth Airlines elégedett az hazai gyártású Szuhoj Superjetekkel, Airbus A220-asokkal javítana piaci pozícióján.
A légitársaság hivatalosan nem közölte, hogy forgalomba szeretné állítani az Airbus legújabb keskenytörzsű típusát, az A220-ast (korábbi nevén Bombardier C Series), de a cég kiadott álláshirdetései erre engednek következtetni.
Erre a Russian Aviation Insider figyelt fel, a portál beszámolója szerint belföldi, orosz nyelvű oldalakon találhatók az Azimuth Airlines terveit eláruló hirdetések.
A magát „Dél-Oroszország légitársasága” szlogennel népszerűsítő cég meg nem erősített információk szerint a nagyobb, A220-300-as típusváltozatot tervezi forgalomba állítani, amelynek maximális utaskapacitása 160 fő, és akár hatórás utak megtételére is alkalmas.
Modern, takarékos hajtóműveinek köszönhetően a Szuhoj Superjet SSJ-100-asokhoz képest jóval gazdaságosabb is ez a nyugati típus, az egy ülésre jutó költség jelentősen kisebb.
Az A220-asok megszerzéséhez – lízingbe vételéhez vagy megvásárlásához – az Azimuth-nál az anyagi források is rendelkezésre állhatnak, köszönhetően az ugrásszerű forgalomnövekedésnek.
A működését 2017-ben megkezdő légitársaság jelenleg a tizenhetedik Oroszországban, már ami az utasszámot illeti. Az idei év első nyolc hónapjában 112 százalékos növekedést ért el, több mint 660 000 utast szállított, a járatok átlagos töltöttsége 85 százalékos volt.
Ehhez kilenc darab, hazai tervezésű és gyártású Szuhoj Superjet SSJ-100-as áll rendelkezésükre, amelyből további kettőre még elő szerződésük a GTLK lízingcégen keresztül.
Ugyanez az állami tulajdonú vállalat rendelkezik hat A220-300-asra érvényes szerződéssel is, amelyeket az oroszországi engedélyek kiadása után vehet át, és adhat bérbe légitársaságoknak. A dokumentumok kiadására várhatóan még 2019-ben sor kerül, köszönhetően az Airbus és a PW1500G hajtóműveket gyártó Pratt&Whitney aktív lobbizásának. Korábban a légügyi hivatal szerepét is betöltő Roszaviacija kormányzati utasításra késleltette a folyamatot.
Az A220-asok forgalomba állítása azonban nem azt jelenti, hogy az Azimuth leállna Superjet-flottájának bővítésével, a cég azon kevesek egyike, amely elégedett a típussal.