Az Airbus szerint tudják tartani a menetrendet és decemberben átadják az első A320neót Toulouse-ban, amely aztán a Qatar Airways színeiben áll forgalomba – írta az ATWOnline.
Brégier: 2015 novemberében indulhat az A320neo
Lángcsóva az A320neo hajtóműből, az Airbus szerint nincs gond
Sikeresen szűzrepült az A320neo
Akbar Al Baker, a légitársaság vezetője a dubaji légi szalonon optimizmusának adott hangot, ugyanakkor némi kétely is férkőzött a szavaiba, ennek legfőbb oka a Pratt and Whittney új hajtóműve, amellyel a saját gépeiket rendelték.
A PW1100G-vel ugyanis még a tesztelési időszakban komoly baleset történt, sajtóhírek szerint madárrajjal ütközés után lángcsóva hagyta el a jobb oldali hajtóművet.
Erről részletek nem szivárogtak ki, de a berepülési programot mintegy három hónapra leállította az Airbus. Fabrice Brégier, az Airbus vezérigazgatója akkor hivatalosan annyit mondott, hogy nem technikai jellegű hiba lépett fel és többször hangsúlyozták, hogy az esemény nem lesz hatással az eredetileg tervezett átadási időpontra.
Húsz százalékkal hatékonyabb
Az A320neo (new engine option) a toulouse-i gyártó legnépszerűbb típusának új generációja, amelynek az Airbus adatai egy székre jutó üzemeltetési költsége 20 százalékkal lehet alacsonyabb a jelenlegi verzióhoz képest.
A hatékonyság javulása alapvetően három fő okra vezethető vissza: a tervezők javítottak a gép aerodinamikai tulajdonságain, újfajta szárnyvégeket, úgynevezett sharkleteket szereltek fel, hogy kevesebb légörvény képződjön, így csökkenhet a fogyasztás, illetve hatékonyabb, kevesebb kerozinnal is beérő hajtóművek is készültek.
A CFM hajtóművek ventilátorfokozatának átmérője a korábbi másfél méterről két méterre nőtt, tolóereje pedig 27-ről 32 kilonewtonra változott. Az Airbus a francia Snecma és az amerikai GE közös vállalatától, a CFMI-től a Leap-1A hajtóművet, a szintén amerikai Pratt and Whittney-től pedig a PW1100G-t szereli a neókba.