Az Airbus szerint 2022 előtt nem valószínű, hogy bemutatják az A380-as Superjumbo felújított változatát, mert az Emirates-en kívül másokat is meg kell győzni arról, hogy van igény ekkora méretű gépre.

Fabrice Brégier, az Airbus vezérigazgatója erről New Yorkban egy iparági találkozón beszélt a Reuters tudósítása szerint. Brégier azt is elmondta, hogy bár az utasok imádják az A380-ast, a légitársaságok nem, meg kell őket győzni, hogy megéri ekkora gépet venni.

Tovább hánykolódik a bizonytalanság tengerén az A380-as. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Tovább hánykolódik a bizonytalanság tengerén az A380-as. (Fotó: Airbus)


Munkáját az nehezíti, hogy egy év alatt egyetlen egy megrendelés sem érkezett sem az Airbushoz, sem a Boeinghez négyhajtóműves óriásaikra, ezzel szemben a kéthajtóműves piac fellendült, minden légitársaság a kisebb szélestörzsű gépeket preferálja. Segíthet viszont, hogy a kerozinárak alacsonyak, de arra semmilyen garancia nincs, hogy ez hosszútávon így is marad.

A toulouse-i gyártónak egyelőre azt is el kellene döntenie, hogy hogyan is nyúl hozzá a géphez.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az egyik terv szerint mintegy 10 százalékkal hatékonyabb Rolls Royce hatóműveket szerelnének fel, a másik szerint pár méterrel meg is hosszabbítanák a géptörzset, de egyelőre egyik mellett sem kötelezték el magukat. Az Airbusnál az is dilemmát okoz, hogy a Superjumbón, vagy az A350-esen faragjon-e.

Eközben Tim Clark, az Emirates vezérigazgatója folyamatosan próbálja nyomás alatt tartani Toulouse-t azzal, hogy folyamatosan hangoztatja: fennálló rendelésének jelentős részét neóra konvertálná, ha megépítenék. Az Emirates a legnagyobb Airbus A380-as üzemeltető, jelenleg 68 darab óriásgépet üzemeltet és további 72 példányra van kötelező érvényű megrendelése.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!