Tovább gyengélkedik a Boeing a 737 MAX-ok hiánya miatt, az Airbus ezt kihasználva nem csak eladásban, de átadásban is elhúzott amerikai versenytársa mellett a harmadik negyedéves adatok szerint.
A szeptemberi adatok nem tartogattak különösebb érdekességeket, az Airbus 41 gépet adott el három ügyfélnek, de csak egy, az Aercap neve ismert, a lízingcég 5 darab A320neót rendelt. A többi ügyfél 12 A330-900-ast és A320 családba tartozó gépeket kért. A Boeing kereskedelmi gépből mindössze kilencet értékesített, nyolc 10-es Dreamlinert kért az Air New Zealand, egy meg nem nevezett üzemeltető pedig áruszállító 767-est rendelt.
Az egyetlen érdekességet a Flightglobal szúrta ki az Airbus statisztikáiból, adataik szerint a CSA Czech Airlines hétről négyre csökkentette A320neo rendelését, a Norwegian pedig 5 darab A320neót mondott vissza.
A szeptember 30-ával végződött harmadik negyedévben az Airbus lemondások nélkül 303, lemondásokkal együtt 127 repülőgépet értékesített. Tavaly a bruttó érték 311 volt. Idén 218 keskenytörzsűt, 22 darab A330-ast és 63 darab A350-est adott el az európai gyártó.
A Boeing számain jelentősen érződik a MAX-ok hiánya, a három negyedév alatt lemondások nélkül 145-nél áll a számláló, a nettó adat mínusz 109 gépet mutat, ha nem számoljuk bele a hadi felhasználású gépeket. Tavaly ugyanilyenkor a Boeing 692 repülőgépet adott el lemondások nélkül számolva.
Az átadások terén az Airbus kimondottan erős hónapot zárt, kerek 70 gépet adtak át üzemeltetésre, ezzel az idei teljesítmény 571 repülőgépnél jár. Egy évvel korábban az Airbus szeptember végéig 503 gép gyártását fejezte be.
A Boeing gyáraiból kigördülő gépek száma ehhez képest elenyésző: 22 kereskedelmi típust látta meg a napvilágot az év kilencedik hónapjában. A harmadik negyedév végéig mindössze 270 repülőgépet adtak át hivatalosan az ügyfeleknek. Összehasonlításképp, tavaly ugyanebben az időszakban 568 repülőgép hagyta el a Boeing gyárait.