Kevés olyan hónap volt idén, amikor az Airbus akár az eladásokban, akár az átadásokban meg tudta verni a Boeinget. Október ebből a szempontból különleges hónap, mivel a toulouse-iak nem csak az eladásokban, de az átadott gépek számában is felül tudták múlni amerikai versenytársukat.

Az Airbus az októbert 85 gép eladásával zárta, ennek jelentős részét a VietJetAirtől beérkezett A321neo rendelés tette ki. Emellett a Lufthansa volt még a másik nagy vásárló, összesen 17 darab A320neo vételéről állapodtak meg a gyártóval.

Fontos eredmény a 18 darab A330neoról szóló megállapodás is az Airbus számára, nyolc példányt rendelt a Kuwait Airways a rövidebb törzsű A330-800neóból, egy meg nem nevezett ügyfél pedig tízet a -900-asból.

Frissítés: Később közölték, az üzlet mögött az amerikai Delta Air Lines áll, amely a 10 A330-900neo megrendelésével egyidejűleg 2025-26-ra halasztotta ugyanennyi, korábban megrendelt A350-es ének átvételét, valamint a megállapodás szerint a légitársaság ezeket később A330neókra konvertálhatja.

Forrás: Lufthansa

A január-októberi időszakban az Airbusnak a lemondásokat nem számolva 396 gépet sikerült eladnia, míg egy évvel korábban október végével 343 gép eladását tudhatták maguk mögött.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Boeing számára október viszonylag laposan alakult, 18 gépet adtak el, nagyobb megrendelésük nem volt. A MAX-okra 1-2 darabos igény érkezett lízingcégektől és a Turkmenistan Airlines-tól, a hónap megrendelője az indiai Vistara volt 6 darab Dreamliner rendelésével.

A Boeingnek azonban egyelőre nincs mitől tartania, az év eddigi részében 710 gépre érkezett megrendelés, közel kétszer annyi, mint amennyit Toulouse gyűjtött az év során.

Úgy tűnik, hogy valami megoldódhatott a beszállítói hálózatban és az Airbus sorra tolja ki magából a korábban félkészen a flaszteron álló A320neókat, mert októberben 81 gépet adtak át 40 ügyfelüknek üzemeltetésre, ebből 67 volt az A320-család valamelyik tagja és 9 darab A350-es is kigördült a csarnokokból, amelyeket három A330-as és két A220-as követett.

A rentoni spotterdomb, ahonnan az egész gyár élete figyelemmel kísérhető.

Október végéig az Airbus 584 gép gyártásával végzett, csak A320-asból félezret adtak át ebben az évben.

A Boeing az év tizedik hónapját 56 gép készre gyártásával zárta, ebből 42 darabot tettek ki a 737-esek, 12 darabot képviseltek a Dreamlinerek, illetve elkészült 1-1 új 767-es és triplahetes is, mindkettő a FedExhez került. Az év eleje óta a Boeing 609 gépet készített el.