Nem meglepő módon megrendelések nélkül zárta a szeptembert az Airbus és a Boeing, a gépátadások pedig a korábbihoz képest lassabban mennek. A Boeing fájdalmas mérföldkövet ért el a 737 MAX-oknál.
Az Airbus lapunkhoz eljuttatott adatsora szerint véglegesített megrendelés augusztusban volt utoljára, így a gyártó idei, lemondásokkal együtt számolt, azaz nettó eladási mutatója 300 repülőgépen áll.
Átadások terén az Airbus a járványhelyzethez képest kimondottan jól teljesített, 56 repülőgépet adtak át üzemeltetésre, ez még a „békeidőkben” is jó statisztikának számított. Idén a gyártó telephelyeit 341 repülőgép hagyta el szeptember 30-ig, míg tavaly az első kilenc hónapban 503 volt ez a szám.
A Boeing adatait a Reuters szemezgette ki a cég időközben teljesen átalakított, és közepesen átláthatatlanná váló adatsoraiból.
Értékesítésről az amerikai gyártó sem tudott beszámolni szeptemberben, az idei, lemondásokkal számolt megrendelésállománya mínusz 821 gépen áll, a lemondott 737 MAX-ok száma meghaladta az ezret: 1006 gép megvételét mondták vissza az ügyfelek.
Szeptemberben a Boeing 10 szélestörzsű repülőgépet adott át üzemeltetésre, az első kilenc hónapban 98 példányt adtak át az ügyfeleknek. A 737 MAX repülési tilalma miatt a típus átadásai is állnak 2019 márciusa óta.