Május elejétől bukkannak fel európai járatokon az Iran Air új Airbus A330-200-asai, a göteborgi, párizsi és stockholmi útvonalakon. Kiderült az is, hogy a légitársaságnak mégsem kell a Turkish által lemondott Boeing 777-300ER. A legújabb hírek szerint együttműködést is kezd Irán az Airbus- és az ATR-gyárral, részegységek gyártására.

Miután már több Airbus A330-200-asát is átvette az Iran Air, eleinte belföldi járatokon használta, vélhetően a személyzet szoktatása miatt. Május elsejétől azonban európai útvonalakra küldi a gyári új gépeket – írja az aero.de portál.

Először a göteborgi, majd a párizsi és a stockholmi járatokon teljesítenek szolgálatot az A330-asok.

Az Iran Air elnöke, Farhad Parvares a napokban azt nyilatkozta, a légitársaság mégsem veszi át az eredetileg a Turkish Airlines flottájába szánt, vadiúj Boeing 777-300ER-t, amelyet a török cég lemondott.

Mint az AIRportal.hu is hírt adott róla, a Boeing-gyárból származó információk alapján úgy lehetett tudni, hogy a pénzügyi gondokkal és csökkenő utasforgalommal küzdő Turkish nem kéri a már teljes festésben, lényegében átvételre kész állapotban lévő Boeing-szélestörzsűt, és az Iran Air beugrott a helyére.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Hamarosan elszállnak felettünk az iráni A330-asok (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Hamarosan elszállnak felettünk az iráni A330-asok (Fotó: Airbus)


Eredetileg 2018-től kapná meg az iráni cég az első amerikai repülőgépeket a nyolcvan darabos megrendeléséből, most nem tudni, hogy marad-e ez a terv, vagy mégis átvesz egynéhány példányt előbb.

Ismert, az Irán és a nyugati hatalmak közötti kiegyezés után mind a Boeing, mind az Airbus termékpalettájáról jelentős számban rendelt meg repülőgépeket az állami légitársaság, hogy kiöregedett flottáját megújítsa. Az Egyesült Államokban nemrég hivatalba lépett Trump elnök azonban kritizálta az atommegállapodást Iránnal, de egyelőre ellenlépéseket nem tett – szakértők szerint veszélybe sodorná a Boeing üzletét.

Az iráni fejleményekhez tartozik az is, hogy sikerült megállapodni az ATR-rel is, így hamarosan érkezhetnek az ATR 72-600-as típusból megrendelt húsz példány első darabjai.

Sőt, mind az Airbus-gyárral, mind az ATR-rel aláírt szerződés szerint együttműködés kezdődik, a tudományért felelős alelnök nemrég azt mondta, hogy részegységeket állíthat elő Irán a két európai repülőgép-gyártónak
írja az aviationiran.com portál.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!