Miután befejeződtek a tárgyalások a pilótaszervezetekkel, hamarosan beindulhat az Air France fapados hosszú távú járatokat is üzemeltető új leánycége, a Boost! munkanéven ismert légitársaság. Az ennél tervezett, 15 százalékkal kisebb bérek helyett az Air France minden pilótájának 1,5 százalékkal csökken fizetése. A Boost! emellett nem csak ázsiai, hanem transzatlanti járatokat is üzemeltethet majd, A340-300-asok után A350-900-asokkal.

Még ősszel elindulhat Airbus A321-esekkel az új diszkont cég (Fotó:AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Még ősszel elindulhat Airbus A321-esekkel az új diszkont cég (Fotó:AIRportal.hu)

Az IATA mexikói konferenciáján az Air France vezérigazgatója, Franck Terner arra a kérdésre, hogy transzatlanti járatokat is üzemeltethet-e majd a Boost! munkanéven ismert új diszkont légitársaságuk, az aero.de portál cikke szerint úgy válaszolt: „lehetséges, miért is ne?”

Amint arról az AIRportal.hu többször is beszámolt, a francia nagyvállalat igyekszik felvenni a versenyt főképp az öböl-menti nagy arab légitársaságokkal, az ázsiai járatoknál tapasztalható piacvesztés miatt. Erre a célra alapítanák meg a Boost!-ot, de a jelek szerint nyugati irányban is működtetnének majd hosszú távú diszkont járatokat.

A pilótaszervezetekkel befejeződtek az egyeztetések, már csak a legnagyobb érdekképviselet, az SNPL mai ülése van hátra. A megegyezés szerint ahelyett, hogy a Boost!-nál 15 százalékkal kisebb pilótafizetések lennének, az egész vállalatnál 1,5 százalékkal mérséklik a repülőszemélyzet bérét.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A tervek szerint a diszkont cég az idei téli menetrendtől kezdene működni, eleinte hat A321-essel, amelyeket személyzettel együtt az Air France ad bérbe. A jövő nyári menetrendtől e típusból tizenegyet üzemeltetne a cég, és legfeljebb négy A340-300-as társulna hozzájuk, a hosszú távú járatokra, és ötszáz utaskísérőt alkalmazna. Aztán 2019-ben érkeznének az első A350-900-asok (az anyavállalat megrendeléséből), végül 2021-re állna fel teljesen a Boost!, tizenkét A321-essel, hat A320-assal és tíz A350-900-assal. Ez a huszonnyolc repülőgép a felső határa annak, amelyet a szakszervezetekkel kötött szerződések megengednek.

Ismert, az előző Air France-KLM-elnök, Alexandre de Juniac azért volt kénytelen távozni, mert a meglévő diszkont leánycég, a Transavia bővítését a pilótaszervezetekkel való egyezkedés nélkül akarta megvalósítani (a szakember most az IATA vezetője). Az ő helyébe lépett Jean-Marc Janaillac, aki tárgyalásokat kezdett az érdekképviseletekkel.

A tervek szerint a Boost!-járatok harminc százaléka volna új útvonal (tehát több mint kétharmadát az anyacégtől vennék át), és a vállalat működése 15-18 százalékkal olcsóbb lenne az Air France költségeihez képest. Ez a kisebb bérekkel, a fedélzeti szolgáltatások szűkítésével, illetve az utasoknak külön megvásárolható opciókkal érnék el. Ugyanakkor nem teljesen fapados működésről lenne szó.

Franck Terner arról is szólt, hogy nem tervezik elhalasztani vagy módosítani a 21 darab A350-900-asra szóló megrendelésüket, és más repülőgépekét sem, 2020-ra a kapacitásokat 3 százalékkal növelnék, azért csak ennyivel, mert régebbi gépeket lecsernélnek közben. Eközben tárgyalásokat folytat az Air France-KLM arról, hogy a Deltával transzatlanti közös üzemeltetésbe fogjanak, hasonló Joint-Venture megállapodással, mint versenytársaik.