Hivatalosan is megkezdte működését az Airbus A220-as típus új végösszeszerelő sora az Alabama állambeli Mobile városában lévő gyártóbázison, amelynek területe duplájára nőtt az új csarnokkal.
Az európai repülőgépgyártó tájékoztatása szerint a 25 ezer négyzetméteres új épületben az A220-as mindkét verzióját képesek gyártani, és helyet kapott öt előszerelő sor is, ahol a beérkező fő alkotóelemeket illesztik össze.

Az új helyszínen már el is kezdték a beérkezett elemekből a Jetblue megrendelésére készülő első A220-as összeszerelését. Az amerikai diszkont légitársaság lesz a második, amely helyi gyártású A220-ast vehet birtokba, az első a Delta volt.
A Bombardier-től megvásárolt, leánykori nevén C Seriesnek hívott típust eddig főként a kanadai gyártó mirabeli telephelyén szerelték össze, bár a mobile-i üzemben az A320-as végösszeszerelő csarnokban már kialakítottak egy részt, ahol 2019 augusztusa óta készítenek A220-ast is.
Ez azonban kényszermegoldás volt: az Airbus még 2017 októberében jelentette be, hogy külön egységet hoz létre az típus gyártására Mobile-ban.

Paul Gaskell, az amerikai A220-as program vezetője a közleményben azt írta, az új csarnok átadásával az Airbus tovább erősíti globális repülőgépgyártó szerepét és az amerikai gazdaságot is, új munkahelyeket teremtve.
Az Airbusnál eközben folyamatosan vizsgálják a járvány miatti keresletet, és ehhez igyekeznek alakítani a kínálatot, ezért is csökkentették harmadával a kibocsátást, de az intézkedés az A220-ast nem érintette.
Mirabelben havonta négy készül jelenleg, és ennyit terveztek korábban Mobile-ban is, de végleges döntés egyelőre nem született, még a gyár újraindítása sem történt meg.