Tízpontos programot hirdetett az Austrian Airlines, hogy megtartsa vezető szerepét Bécsben. Ennek részeként a légitársaság 2021-ig kivonja a Bombardier Q400-asokat a flottából, és 200 millió eurót költ további A320-asok beszerzésére.
Az Austrian Airlines lapunkoz eljuttatott közleménye szerint a légitársaság sikeresen hajtotta végre üzleti tervét, és a korábbi veszteséges üzem után ma már szolid nyereséggel üzemel, ebben a költségcsökkentés mellett az utasforgalom emelkedése is szerepet játszott.
A 8,5 százalékos forgalombővülést az Austrian most arra használja ki, hogy megalapozza a jövőt, és újabb gépeket vásároljon. A Drive To 25 néven futó programben a társaság 36 Airbus-keskenytörzsűje mellé további 10 érkezik három év alatt, és ebben az időszakban, 2021-ig fokozatosan kivonják a Bombardier Q400-asokat.
A nagyobb gépek azonban nagyobb kapacitást is jelentenek, a Bécsből kínált férőhely több mint 10 százalékkal emelkedik a tervek szerint. A most Q400-assal repült útvonalakon (így a budapestin is) Embraereket használnak majd, a most Embraerrel teljesített járatokon pedig Airbus A320-asokat.
Alexis von Hoensbroeck vezérigazgató rámutatott, hogy a 10 Airbus beszerzésére 200 millió eurót fordítanak, ez egyben válaszlépést is jelent az egyre fokozódó bécsi versenyre.
Mint ismert, a Schwechat reptéren a csődbe ment Air Berlin leánycége, a szintén leállt FlyNiki után egyre-másra megjelentek olyan fapados cégek (köztük a Wizz Air is), amelyek korábban elkerülték az osztrák fővárost. A vezérigazgató jelezte: további lépésekre is hajlandók, hogy megvédjék vezető pozíciójukat.
Az új gépek érkezésével a Lufthansa Aviation Training egy új A320-szimulátort is telepít a bécsi repülőtérre. A 20 millió eurós beruházás 2020-ra készülhet el.
Szintén az új gépek érkezésével az Austrian átvariálja a Németország és Ausztria közötti útvonalakat is: a nem a bécsi központból induló saját járatokat megszüntetik, és átadják a Lufthansa-csoportnak. A Bécsen kívüli bázisokat bezárja a cég, de az érintett 200 dolgozónak munkát ajánl a fővárosban.
Az új stratégiát a társaság igazgatósága már elfogadta. A Drive To 25 program összesen 10 pontból áll, ezek között szerepel még a pontosság javítása, 20-30 milliós költségcsökkentés a párhuzamosságok felszámolásával, digiatlizációval és egyszerűsítéssel.
Emellett visszaveszik a korábban kiszervezett karbantartási munkákat és a közeljövőben megszüntetnek több hosszú távú járatot, például a Seychelle-szigetekit.