Átszervezi a belföldi hálózatát az Air France, miután megállapodott a pilóták szakszervezetével. A holding fapadosa, a Transavia francia részlege veszi át ezen járatok többségét, de egyes útvonalakat bezárnak.
Az Air France-KLM honlapján publikált közlemény szerint a Transavia bővítéséről először a pilótákat képviselő SNPL szakszervezettel kellett megállapodásra jutni, mivel ennek hiányában nem tudják őket az Air France-tól a fapados céghez átirányítani. A hétvégén az érdekképviselet belement az alkuba, így az Air France megkezdheti a belföldi járatok többségének átadását a Transaviának.
Ennek részeként a diszkont leányvállalat jelentős bővítést hajt végre a nantes-i, lyoni és montpellier-i bázisán, átvéve az anyacégtől számos belföldi útvonalat, az Air France pedig bezárja a lyoni központot, de a tengerentúli francia területekre közlekedő járatokat megtartja.
A részletekről a Transavia a közeljövőben ad ki tájékoztatást.
A francia kormánnyal kötött megállapodás értelmében az Air France minden olyan regionális járatot bezár, amely két és fél óránál nem hosszabb vasúti összeköttetéssel helyettesíthető, vagy rövid időn belül azzá válik.
A jelenleg Bombardier CRJ-kből és Embraer E-Jetekből álló regionális flottát a 2021 szeptemberétől érkező Airbus A220-300-asokkal váltják ki.
A légitársasági csoport közleményében a versenyképességet, illetve a járvány utáni új helyzetre való felkészülést emelte ki a Transavia fejlesztésének okaként. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a személyzet egy részét az Air France-énál kedvezőtlenebb bérezési feltételeket biztosító diszkonthoz irányítják át, amelyhez viszont kellett a szakszervezeti beleegyezés.