Július 1-jével hivatalosan is átvette a C Series programot a Bombardiertől az Airbus, de a központ továbbra is Kanadában lesz. Az Airbusnak lesz mit helyre tennie.

A Bombardier és az Airbus közlése szerint az Airbus 50,01 százalékos arányt vett át a programból, így az irányítás alapvetően Toulouse-ba kerül, de a cégszövetség központja papíron továbbra is Mirabel lesz.

Az Airbusnak lesz mit gatyába ráznia Kanadában, ugyanis a beszállítói hálózat alulteljesítése, illetve a Pratt áttételes hajtóművének problémái is sújtják a C Series programot.

Az Aviation Week szerint januárban nulla, februárban is csak egyetlen egy gép gördült ki a csarnokokból, és bár azóta sikerült stabilizálni 3-4 darabban a havi gyártási rátát. Eddig 13 gép gyártásával végeztek, de egész évre 40 géppel számoltak.

Forrás: Airbus

Ehhez azonban az új vezetőnek gatyába kell ráznia a beszállítói hálózatot, mivel nem egyszer előfordult, hogy a francia Zodiactól megrendelt kabinberendezési anyagok vagy későn, vagy nagyon rossz minőségben készültek el, ezért a Bombardier a tőszomszédságában működő Avianorhoz fordult segítségért.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A cég hivatalos tájékoztatása szerint a minőségi hibákról és a késői szállításról a Zodiac is tud, és kezelik a helyzetet. A Zodiacnak egyébként nem ez az első ilyen balhéja, az A350-esekbe korábban mosdókat és business üléseket nem tudtak rendesen szállítani.

Ha ezt az ügyet meg is oldják, akkor még mindig ott van a Pratt hajtóműgondja, amely a C Series programot is érinti. Az új alkatrészek már megérkeztek Mirabelbe, beszerelésük a közeljövőben várható.

Az eddigi üzemeltetők (elsősorban a Swiss és az Air Baltic) úgy tudni, rendkívül elégedettek a típussal, ha leszámítjuk a Pratt hajtóművek okozta problémákat, akkor nagyon jól működnek, és nincsenek olyan gyerekbetegségeik, amelyek akadályoznák az üzemelést.

A témáról további részletek korábbi cikkünkben!