Átvette az Airbustól első A320neóját a Lufthansa, ezzel a német légitársaság lett a típus első üzemeltetője. Az átadást eredetileg decemberre tervezték, de a Pratt & Whitney hajtóművek problémái és dokumentációs malőrök miatt január közepére csúszott az első gép átadása.

Fotó: Airbus | © AIRportal.hu

Fotó: Airbus

Az Airbus közlése szerint az új hajtóművekkel a neo 15 százalékkal kevesebb kerozinnal is beéri elődjéhez képest, emellett halkabb és környezetbarátabb is.

A Lufthansa 116 neo-családba tartozó gépet rendelt a toulouse-i cégtől, ezek közül 45 darab a nagyobb, A321-es variáns, a gépek a Lufthansa és a Swiss flottájába kerülnek, a beszerzés értéke listaáron számolva 13,3 milliárd dollár, az Airbus eddig 4500 példányt adott el közel 80 ügyfélnek, ezzel a piac 60 százalékát fedték el.

A légitársaság közlése szerint a D-AINA lajstromú gépet a hét második felében repülik át Hamburgból frankfurti bázisára.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Első kereskedelmi repülését január 24-én teljesíti Hamburgba, később pedig a Hamburg és München közötti útvonalon is bevetik.

A cég közlése szerint a gépek 180 fős konfigurációval érkeznek.

Qatar helyett Lufthansa, december helyett január

Az Airbus decemberben még azt mondta, tudják tartani az eredeti menetrendet és még 2015-ben átadhatják az első A320neót a Qatar Airwaysnek. Akbar al Baker viszont a Pratt hajtóműveinek problémái miatt úgy döntött, nem veszi át a gépeket, így a Lufthansa lett az üzembe állító légitársaság.

A Lufthansa január 6-án korlátozott üzemben ugyan, de már repülte volna a gépet Hamburg és Frankfurt között. Szoftveres és hardveres módosítások miatt az erőforrást indítás után három percig alapjáraton kell üzemeltetni, a repülőgép álló helyzetében, azaz ez alatt a három perc alatt gurulni sem szabad vele.

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu

A Pratt & Whitney hajtóműve november végén szerzett tanúsítványt, miután a tesztprogram alatt több problémára is fény derült. A 2014 szeptemberében indult tesztek során idén áprilisban madárral ütközött a gép, az utólagos vizsgálatok és a csere miatt négy hónapot állt a berepülési program. Októberben a forró időjárási körülmények közötti próbák után a Pratt szakemberei – annak ellenére, hogy a hajtómű és a gép jól vizsgázott – leszerelték az egyik hajtóművet, mert egy boroszkópos vizsgálat során súlyos hibát találtak a hajtómű egyik alkatrészénél.