Átadta a Boeing a Norwegian Air Shuttle-nek az utolsó megrendelt Boeing 737-800-as típusú repülőgépét, a cég mostantól az új generációs 737 MAX-ok átvételére koncentrál és jól kiegészíti majd a Dreamlinerekből és MAX-okból álló flottát az A321LR. 

A norvég low-cost légitársaság február 20-án kapta meg az amerikai gyártótól megrendelt utolsó 737-800-as repülőgépét. A cégnek ez a századik ilyen típusú gépe, amely saját tulajdonában van.

A cég LN-NIG lajstromjelű gépe például Juan Sebastian Elcano portréját viseli (Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu)

Az utolsóként átvett, LN-NIJ lajstromjelű gép függőleges vezérsíkja fehér maradt, egyelőre nem került rá ún. Tail Hero (farokhős), vagyis egy híres ember portréja, ami a cég gépeinek nagy részére jellemző. Azt nem tudni később egyedivé teszik-e majd a gépet valamilyen különleges matricával vagy festéssel.

A low-cost cég először 2007-ben rendelt a Boeing 737 Next Generation család legnépszerűbb tagjából negyvenkét darabot, további huszonhat példányt pedig lízingelt 2008 és 2016 között. A légitársaság jelenlegi száztizennyolc ilyen típusú gépe közül csak tizennyolcat lízingel az AerCap-tól, a többi száz a cég saját tulajdonában van.

“Amikor tizenegy évvel ezelőtt forgalomba állítottuk a 737-800-as típust, az hatalmas előrelépést jelentett akkoriban elképesztő költséghatékonysága, és a megbízhatósága miatt” – mondta el Bjorn Kjos, a Norwegian vezérigazgatója.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Hozzátette, a piaci környezet 11 évvel ezelőtt jelentős változáson esett át, és jelenleg ismét változóban van. Ehhez folyamatosan alkalmazkodik a légitársaság, a következő néhány évben száz Boeing 737 MAX-ot vesznek majd át, még gazdaságosabbá, és fiatalabbá téve flottájukat.

Jöhetnek a MAX-ok és az A321LR-ek

Forrás: Boeing

A norvég low-cost légitársaság tavaly Európában elsőként állította forgalomba a 737 MAX 8-ast, amelynek eredetileg indító légitársasága is lett volna, de ezt a szerepet az utolsó pillanatban átvette a Batik Air.

A légitársaság jelenleg hat darabot üzemeltet a Boeing új generációs keskenytörzsű típusából, ezekkel a gépekkel Angliából és Spanyolországból teljesítenek járatokat a tengeren túlra.

Az idei évben további tizennyolc MAX 8-ast vesznek majd át, ezeket már néhány európai útvonalukon is bevetik majd, októbertől például a cég Helsinki-Budapest járatán találkozhatnak majd a típussal az utasok.

Amint korábban megírtuk, a légitársaság az Egyesült Államok és akár Budapest között is lát piaci lehetőséget az új Airbus A321LR típussal. A Norwegiannek az A321neo hosszú hatótávú változatából eddig 30 darabra van megrendelése.

Az A321LR mintegy 7400 kilométeres hatótávja lehetővé tenné, hogy „mélyebben” benyúljanak Európába egy transzatlanti járattal. Ennek köszönhetően olyan útvonalakon is járatokat indíthat a cég, amelyekhez a Boeing 737 MAX 8-asaik alig 6500 kilométeres hatótávja már nem elegendő, a Dreamliner kapacitása pedig túl nagy lenne.

Forrás: Airbus