Napi kétszázötven járat tűnik el a kínálatból az Air Berlin leállásával, Niki Lauda szerint ez áremelkedéshez vezet majd. Miután a Lufthansa megszerezte a cég nagy részét, a csődbiztosok tovább tárgyaltak az Easyjettel és a Condorral is a maradékról, a döntést szombaton reggel jelentették be. A brit diszkont huszonöt A320-ast vesz át résidőkkel együtt Berlin-Tegelen. Az Air Berlin karbantartó leányvállalatai is elkeltek.
Péntekről szombatra virradóra befejezte működését az Air Berlin, a járatok leállításával kétszázötven járat tűnik el a nemzetközi hálózatból – közölte egy szóvivő az aero.de cikke szerint.
A csődeljárás augusztus 15-i bejelentése előtt még napi négyszázötven járatot működtetett a légitársaság.
Több reptéren búcsúztatták az utolsó Air Berlin-gépeket, Hamburgban és Münchenben például tűzoltósági vízágyúval tisztelegtek.
Miután a lapunk által több fejezetben is megírt csődeljárásban a Lufthansa-holding átvette az Air Berlin flottájának mintegy felét, nyolcvanegy repülőgépet, a többiről tovább zajlottak a tárgyalások, az aero.de másik cikke szerint, amelyben Frank Kebekus csődbiztos nyilatkozott a folyamatról. A maradék rész eladásáról az Easyjettel és a Condorral tárgyaltak.
A felek szombaton reggel jelentették be, hogy az Easyjet huszonöt A320-ast és mintegy 1000 dolgozót – többségében pilótákat és légiutaskísérőket – vesz át, a Berlin-Tegel reptéren lévő résidőkkel együtt.
A Bloomberg tudósítása szerint ezzel jelentős bővítést hajthat végre az Easyjet, ha a hatóságok is rábólintanak az üzletre, amely a közlés szerint 40 millió euróba kerül a brit diszkontcégnek. A légitársaság illetékese szerint ezzel jelentősen megnőhet a szerepük Németországban, amelynek fővárosából így nem csak belföldi, hanem számos európai útvonalakat is kínálnak majd. Eddig csak a schönefeldi reptéren volt bázisa az Easyjetnek, de ez után a másik légikikötőben is megjelenhet.
A csődbiztos arról is szólt, hogy reményeik szerint összességében az Air Berlin-munkahelyek 70-80 százaléka maradhat meg a folyamat végére.
A Lufthansához akár háromezer dolgozó kerülhet át, akiket a Eurowingshez foglalkoztat majd.
Ebből ezerhétszáz a csődeljárásban nem érintett Air Berlin-leánycégek, a Niki és az LGW alkalmazottai, rajtuk kívül ezerháromszáznak újból jelentkeznie kell a munkahelyekre.
Bár szó volt egy átmeneti cég felállításáról, amely a dolgozók átvételében segítette volna, a Lufthansa elzárkózott ettől, és a csődbiztos szerint sem lesz ilyen.
Mindezek mellett sikerült eladni az Air Berlin karbantartórészlegeit is, a két céget a berlini szállítmányozási cég, a Zeitfracht vásárolja meg.
Ismét megszólalt a folyamatról Niki Lauda, a később az Air Berlin által teljesen átvett osztrák Fly Niki légitársaság alapítója. Az aero.de szerint újból azt hangoztatta, hogy a Lufthansa monopolhelyzetbe fog kerülni, és megint beszélt arról is, hogy szerinte a német holding már ez év elejétől készült a versenytársa átvételére.
Niki Lauda az mondja, hogy a jegyárak emelkedése közvetkezik az Air Berlin leállásával, szerinte például Düsseldorfban a Lufthansa-csoporté a résidők 90 százaléka.
Ezért úgy véli, egy új szereplőnek esélye sem lesz belépni a város repterére, hiszen nincs már hely számára.