Az Air France–KLM is megkörnyékezte a Malaysia Airlines-t, a francia-holland cég 49 százalékos részesedés vásárlásáról tárgyalt. Közlésük szerint végül elálltak az ügylettől. Az Air Asia tűnik most a befutónak.

A Reuters szerda délelőtt még arról adott hírt a neve elhallgatását kérő, de az ügyet jól ismerő forrásaira hivatkozva, hogy az Air France–KLM komoly tárgyalásokat folytat a maláj kormánnyal a nehéz anyagi körülmények között üzemelő Malaysia Airlines 49 százalékának megvételéről.

A francia-holland cégen kívül a régió legnagyobb fapados társasága, az Air Asia, a Lion Air maláj leányvállalata, a Malindo Air, illetve a Japan Airlines is jelentkezett a részesedésért.

Az Air Asia háromtagú vegyesvállalatot hozna létre az Air Asia, az Air Asia X és a Malaysia Airlines részvételével, a Japan Airlines kibővítené a már ma is meglévő vegyesvállalatot, és dél-kelet-ázsiai gyűjtő-elosztó központot hozna létre, az Air France viszont a saját forgalma erősítésére építené ki dél-kelet-ázsiai központját a maláj céggel.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Bár a kormány jobban szeretné, ha külföldiek kezébe kerülne a Malaysia Airlines egy része, mert sokkal összefogóbb, stratégiai szempontból jobb ajánlatot adtak, a társaságot irányító Kazanah alap azonban a maláj bejegyzésű Air Asiát részesíti előnyben.

Fotó: AIRportal.hu

Később az Air France-KLM azt közölte, hogy tárgyaltak ugyan a maláj légitársaság 49 százalékának megvételéről, de végül nem jutottak megállapodásra.

A Malaysia Airlines a két 2014-es légikatasztrófa (az MH370-es járat eltűnése, vélhető lezuhanása és az MH17-es járat lelövése) óta alig talál magára, több vezérigazgató is próbálkozott a rendbetételére, kisebb-nagyobb sikerrel. Malajzia öt ajánlatot kapott a határidő lejártáig, de hétfőn még nem hozták nyilvánosságra a cégek neveit. Bár határidőt nem állítottak fel, a kormány azt szeretné, ha az eladás fő részleteiről még ebben a negyedévben, tehát március végéig megállapodnának.