Arról tájékoztatta beszállítóit az Airbus, hogy jelentősen csökkenteniük kell az általuk készített alkatrészeknél előforduló hibák mennyiségét. A probléma régóta aggasztja a vállalatot, a gyártás felpörgetésével együtt e téren is szeretné javítani a minőségi mutatókat.
A Reuters hírügynökség friss jelentése szerint még március végén küldött levelet beszállítóinak az európai repülőgépgyártó, ebben Jürgen Westermeier beszerzésért felelős vezető azonnali lépéseket sürgetett azért, hogy az alvállalkozók felkészüljenek a kibocsátás növelésére.
Ezek között szerepelnek olyan minőségbiztosítással kapcsolatos lépések is, amelyek célja, hogy kevesebb termékhibás darabot szállítsanak az összeszerelőüzemekbe.
Az elmúlt évben az Airbus 370 minőségi problémát, tehát naponta átlagosan 1,6-ot észlelt a beszállítóktól származó egységeknél, ezek fele érinthette az elkészült repülőgép minőségét is.
Ezt azonban elfogadhatatlannak tartja a cég, bár arról nincsenek feljegyzések, hogy ezek a minőségi hibák befolyásolták volna az átadott repülőgép légialkalmasságát vagy biztonságát. Az Airbus 72 órát adott a beszállítóknak arra, hogy a felfedezett minőségi hibát javítsák.
Az európai gyártó 8 ezer közvetlen és 18 ezer közvetett beszállítóval dolgozik, ezek összesen 50 milliárd USA-dollár értékű terméket állítanak elő minden évben. Az Airbus attól tart, hogy ezek a társaságok más üzemekbe viszik a gyártást, vagy ők maguk is beszállítót váltanak, ez pedig minőségi kockázatokkal jár.
Mint arról korábban beszámoltunk, az Airbus tovább szeretné növelni az A320-as típuscsalád kibocsátását, a jelenlegi 40-ről idén év végére hivatalos vállalások szerint 45-re bővítené a cég a gyártási rátát, 2022 elejétől pedig 53-at szeretne készíteni a típusból minden hónapban.