Az európai repülőgépgyártó tevékenységére negatív hatással lehet, hogy az EU az Egyesült Államokat követve megemeli a vámot a kínai elektromos járművekre.
Az Európai Unió és Kína közötti kereskedelmi feszültségek jelentős kihívást jelentenek a globális vállalatok, köztük az Airbus számára – írta a Reuters.
A hírügynökségnek az európai repülőgépgyártó szóvivője azt nyilatkozta, hogy ezek próbára teszik a hozzájuk hasonló vállalatokat, például a kereskedelmi vámok növelik az ellátási lánc komplexitását és a költségeket, mind az Airbus, mind az ügyfelei számára.
Iparági források szerint a gyártó a közelmúltban tárgyalásokat folytatott Kínával egy akár 600-750 repülőgépre vonatkozó potenciális repülőgép-megrendelésről, a vámokról szóló uniós bejelentés előtt.
A Bloomberg pedig a múlt héten arról számolt be, hogy az Airbus 100 széles törzsű repülőgép megrendeléséről egyeztet Kínával. Ezek egy része új üzletkötés, de részben korábban megkötött szerződés bejelentését is takarhatja. Az Airbus nem kívánta kommentálni a folyamatban lévő tárgyalásokról szóló értesüléseket.
A kínai külügyminisztérium szóvivője korábban úgy nyilatkozott, hogy az EU fellépése kárt okozna a Kína-EU gazdasági együttműködésnek. A napokban derült ki, hogy az Európai Bizottság július 1-től három nagy kínai elektromosautó-gyártó termékeire megemeli az érvényben lévő vámtarifákat.
Amint korábban megírtuk, az európai gyártó a kínai Tiencsinben működő üzemmel is rendelkezik, ahol a kínai és ázsiai vevőknek szánt szélestörzsű típusok egyes befejező gyártási folyamatai (pl. kabinberendezés, festés) és átadásra történő felkészítése mellett már egy A320neo gyártósor is üzemel, amelynek kapacitását meg kívánja duplázni.